شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کووید#وزارت

در نشست تخصصی مطرح شد؛

تاثیر کووید ۱۹ بر شاخص های کنترل ایدز

تاثیر کووید ۱۹ بر شاخص های کنترل ایدز

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در نشست تخصصی روز جهانی ایدز، به تأثیر کووید ۱۹ بر شاخص های کنترل اچ آی وی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز مشاوره دانشگاه تهران به مناسبت اول دسامبر روز جهانی ایدز، نشست تخصصی با موضوع پیشگیری از اچ. آی.وی / ایدز را در سالن امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار کرد.

زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دبیر منطقه یک مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اهمیت موضوع به مشکلات، محدودیت‌ها و موانع موجود در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی پیرامون اچ. آی. وی پرداخت و به تلاش در جهت افزایش دسترسی به خدماتی که پایان دادن به ایدز را تسهیل می‌کند اشاره کرد.

سپس فرداد درودی مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران، ضمن اشاره به برنامه مشترک با کشورها به هدف اصلی این برنامه جهانی که کاهش نابرابری‌ها است پرداخت و تاکید به پیشگیری از همپوشانی برنامه‌ها و سرمایه گذاری در چارچوب این مسئله داشتند.

علی گل محمدی معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از دیگر سخنرانان این نشست با اشاره به شعار روز جهانی ایدز ۲۰۲۲ که همانا ایجاد برابری در ارائه و دسترسی به خدمات برای مهار ایدز است، به تأثیر کووید ۱۹ بر شاخص‌های کنترل اچ آی وی و دیگر مشکلات موجود پرداخت.

از دیگر متخصصان حاضر در جلسه غلامرضا نورآبادی مدیر عامل سازمان مردم نهاد جامعه پیشگیری از ایدز بودند که، به مسئله اچ. آی. وی ایدز در حال و آینده ایران و بررسی نقاط ضعف آن در کشور پرداخت.

در ادامه برنامه، وحید جهانمیری نژاد پزشک و فعال پیشگیری از اچ. آی.وی / ایدز، به تأثیر انگ و تبعیض در پاندمی ایدز اشاره کرد.