شهر خبر

نایب قهرمانی در جهان ارزشمند بود/ کوراش روزهای خوبی را سپری می‌کند

نایب قهرمانی در جهان ارزشمند بود/ کوراش روزهای خوبی را سپری می‌کند

آذرپیوند گفت: کوراش پس از پیوستن به فدراسیون ووشو روزهای خوبی را سپری می‌کند.

با پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان در پونام هند، کاروان کوراش کشورمان با کسب 13 نشان رنگارنگ شامل 6 طلا، 3 نقره و 4 برنز در مجموع به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. همچنین به تفکیک تیم مردان و زنان هر کدام در بخش خود نیز به عنوان دومی تیمی دست یافت.

طاهره آذرپیوند، نماینده 52- کیلوگرم کوراش زنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص کیفیت این دوره از مسابقات اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 70 کشور حضور داشتند اما مهمترین رقبای ما نمایندگاه ترکمنستان، مغولستان و ازبکستان بودند. نمایش خیلی خوبی داشتیم و موفق شدیم برای نخستین بار نایب قهرمان جهان شویم. علاوه بر این در این مسابقات زنان ایران نیز برای اولین باز موفق به کسب مدال طلای جهان شدند.

دارنده مدال برنز جهان با اشاره به حمایت‌های فدراسیون ووشو هم گفت: رشته کوراش ابتدا زیر مجموعه فدراسیون جودو بود آن زمان اصلا تیمی به نام کوراش نبود و اکثرا خود جودوکاران عازم مسابقات می‌شدند ولی خوشبختانه شرایط الان متفاوت است و تیم مناسبی داریم و در اکثر رویدادها شرکت می‌کنیم. این مستقل شدن طبیعتا می‌تواند برای هر رشته‌ای نوید بخش آینده روشنی باشد. نگاه مسئولین فدراسیون ووشو حمایتی است که امید می رود این روند ادامه دار باشد.

طاهره آذرپیوند در مورد مسابقات پیش رو نیز بیان کرد: ما ابتدای سال 1401 در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شدیم و حالا هم در رویداد مهم جهانی خوش درخشیدیم. برنامه بعدی ما حضور پر قدرت در بازی های آسیایی است. البته سال بسیار شلوغی داریم ابتدا باید در مسابقات قهرمانی آسیا و سپس بازی های آسیایی و پس از آن بازی های داخل سالن را شرکت کنیم. امیدوارم بتوانیم روند آماده سازی خوبی را طی کنیم و در نهایت نیز با دست پر از مسابقات برگردیم.

انتهای پیام