شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#جام جهانی#تیم ملی ایران

تلاش تیم ملی ایران در جام جهانی قابل تقدیر است/ فرصت خوبی برای صعود از گروه داشتیم

تلاش تیم ملی ایران در جام جهانی قابل تقدیر است/ فرصت خوبی برای صعود از گروه داشتیم

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی صحبت کرد.

محمود کلهر، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شکست تیم ملی ایران مقابل آمریکا در بازی سوم مرحله گروهی جام جهانی قطر اظهار داشت: ما با تاکتیک های مختلفی برابر ولز و انگلیس به میدان رفتیم و اگر یک مقدار باهوش تر عمل می‌کردیم می‌ توانستیم برابر آمریکا هم نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

وی تاکید کرد: در نیمه اول نباید فضا را در اختیار آمریکا قرار می دادیم. با این مسئله آمریکایی ها توانستند به هدف خود در نیمه اول رسیده و در نیمه دوم با ارائه یک بازی بسته و مبتنی بر پرس شدید گل زده را حفظ کنند.

کارشناس فوتبال افزود: در این بازی با مساوی می توانستیم به هدف مان دست پیدا کنیم اما اشتباه ما این بود که با این تفکر به زمین رفتیم که می توانیم با  تساوی کار را به پایان برسانیم. اگر کادر فنی تاکتیک بازی برابر ولز را مقابل آمریکا تکرار می کرد، شک ندارم می توانستیم این تیم را شکست بدهیم.

کلهر خاطرنشان کرد: پس از پیروزی برابر ولز بچه ها از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشتند و حمایت های همه جانبه از تیم ملی صورت گرفت. با توجه اینکه از نظر فنی مجموعه ای از بهترین ها را در اختیار داشتیم، می توانستیم با کمک آنها به راحتی از گروه‌مان صعود کنیم اما احتیاط کار دست ما داد و تصمیمات کادر فنی مزید بر علت شد تا نتوانیم با کسب امتیاز برابر آمریکا صعود به مرحله بعدی را جشن بگیریم.

کلهر در خصوص وضعیت تیم ملی در جام جهانی گفت: با نیروهای فنی خوب که در اختیار داشتیم می توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم اما اشتباهات خودمان کار دست مان داد و این فرصت ایده‌آل را از دست دادیم. به نظر من بازیکنان در سه بازی تلاش خود را کردند و این تلاش قابل تقدیر است ولی حیف شد که این فرصت طلایی را از دست دادیم. 

88

وی در مورد پیش بینی خود از ادامه رقابت‌ها و در نهایت قهرمان این پیکارها تاکید کرد: به نظر من و با توجه به شرایط و بازی های که تیم ها در مرحله گروهی داشتند تیم های برزیل، فرانسه و اسپانیا از شانس‌های مسلم قهرمانی در جام به شمار می آیند.

کلهر در پایان گفت: حدود یک سال دیگر جام ملت های آسیا را پیش روی داریم و بهتر است از همین امروز به فکر تیم ملی در این رقابت ها باشیم. در جام جهانی حضور مثبت مربیان داخلی را در تیم هایی مثل ژاپن دیدیم و فکر می کنم وقت آن رسیده که مدیران فوتبال برای تیم ملی بزرگسالان به مربیان داخلی اعتماد کنند. 

انتهای پیام