شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#رزمایش

مقامات صهیونیستی معنی «۷ دقیقه تا تل‌آویو» را می‌دانند

.

محافل صهیونیستی برای چند دهمین‌بار می‌گویند حمله به ایران در رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل شبیه‌سازی می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» گزارش داد، نیروی هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی، رزمایش مشترکی را در آب‌های دریای مدیترانه با هدف تمرین پرواز تا ایران و شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران آغاز کردند. این رزمایش تا روز پنج‌شنبه در ساحل مدیترانه ادامه می‌یابد و هواپیماهای جنگنده و سوخت‌رسان در این رزمایش حضور دارند.

این رسانه صهیونیستی در عین حال با اشاره به اینکه ایران و محور مقاومت دارای صدها هزار موشک برد بلند و برد متوسط هستند، نوشت: مقامات ارشد نظامی در تل‌آویو و تهران در روزهای اخیر یکدیگر را به حمله تهدید کرده‌اند.

روزنامه « جروزالم‌پست» هم درباره نمایش مشترک آمریکا و اسرائیل نوشت: شبیه‌سازی حمله علیه برنامه هسته‌ای ایران، شامل پروازهای دوربرد مانند پروازهایی است که خلبانان اسرائیلی ممکن است برای رسیدن به فراز خاک ایران نیاز داشته باشند. در سال گذشته نیز نیروهای ارتش اسرائیل و سنتکام چندین رزمایش مشترک و همچنین ماموریت‌های عملیاتی برگزار کرده‌اند.

این فضاسازی رسانه‌ای در حالی است که اخیرا در پی انتشار فهرستی از مراکز حساس و مهم رژیم صهیونیستی در برخی رسانه‌ها، روزنامه «جروزالم‌پست» این اقدام را پیامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به این رژیم ارزیابی کرد.

روزنامه جروزالم‌پست، نوشت: «ایران فهرست سایت‌های حساس اسرائیل را برای هدف قرار دادن در جنگ آینده منتشر کرد. ساختمان‌های دفتر نخست‌وزیری، کنست (پارلمان) و وزارت جنگ اسرائیل از جمله این اهداف هستند. برخی مؤسسات و تاسیسات از جمله تاسیسات اتمی و سامانه‌های موشکی «رافائل» در بندر حیفا، مؤسسه علوم وایزمن، موسسه فناوری اسرائیل در کنار فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی از جمله فرودگاه بن‌گورین و رامون از دیگر اهداف احتمالی اعلام شده‌اند.‌ بیشتر اهداف اعلامی در این فهرست، پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی هستند و انتشار آن از سوی رسانه‌های نزدیک به ایران بی‌سابقه و به معنای تهدید مستقیم اسرائیل است. این یعنی همچنین، به معنای تغییر راهبرد گروه‌های مقاومت به رهبری ایران است. ایران وارد مرحله جدیدی از درگیری با اسرائیل شده و قصد دارد تا سلاح‌های پیشرفته مثل پهپاد و موشک‌های نقطه‌زن هدایت‌شونده را در اختیار متحدانش در سوریه، لبنان و غزه قرار دهد».

یادآور می‌شود اخیرا فرمانده هوا فضای سپاه از تولید موشک فراصوت (هایپرسونیک) خبر داد. کارشناسان احتمال می‌دهند این موشک‌ها که قادر به عبور از رادارها و پدافندهای پیشرفته هستند، در کمتر از هفت دقیقه می‌توانند تل‌آویو را درهم بکوبند. برخی ارزیابی‌های دیگر، زمان لازم را نصف این زمان اعلام می‌کنند. بنابراین جنگنده‌های دشمن نمی‌تواند با این موشک‌های فراصوت در زمینه سرعت رقابت کنند؛ ضمن این که به گفته صهیونیست‌ها فقط ۱۴۰ هزار فروند از انواع موشک‌ها، مراکز مهم رژیم صهیونیستی را نشانه رفته وآماده شلیک انبوه هستند.

چند سال قبل و به هنگام رجزخوانی‌های گاه و بی‌گاه نتانیاهو در زمینه تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرد که در صورت ارتکاب هر نوع خبطی از سوی رژیم صهیونیستی، حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند. از آن تاریخ به بعد، مقامات صهیونیستی کمتر لاف حمله نظامی را پیش می‌کشند.

این نکته هم گفتنی است که از زمان دولت بوش (بیست سال قبل) محافل مختلف آمریکایی و صهیونیستی ده‌ها بار حمله به ایران را شبیه‌سازی کرده و در تمام این شبیه‌سازی‌ها گفته‌اند که ایران، طرف پیروز هر نوع جنگ خواهد بود. به همین دلیل هم هست که حتی ترامپ به‌عنوان یاغی‌ترین دولتمرد آمریکایی، از جنگ با ایران جا زد. ترامپ که مشاورخود جان بولتون را یک ابله بی‌لیاقت توصیف و اخراج کرده بود، درباره این اخراج گفته بود این احمق ناراضی فقط می‌خواست جنگ به راه بیندازد. چه ابلهی!