شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی

چند ترفند ساده برای درمان سوختگی؛ با این لبنیات سوزش پوست را تسکین دهید

چند ترفند ساده برای درمان سوختگی؛ با این لبنیات سوزش پوست را تسکین دهید

ایلنا نوشت: روش‌های موثر خانگی و طبیعی وجود دارند که در درمان سوختگی تاثیرگذار هستند و در تسکین درد آن معجزه می‌کنند.

هنگامی که پوست شما با شیء گرم یا شعله آتش دچار سوختگی می‌شود، اولین کاری که به ذهن شما می‌رسد پیدا کردن راهکاری برای تسکین درد، سوزش و جلوگیری از آسیب پوستی است. روش‌های موثر خانگی و طبیعی وجود دارند که در درمان سوختگی تاثیرگذار هستند و در تسکین درد آن معجزه می‌کنند.

روغن حاوی ویتامین E

حتما دیده‌اید که کرم‌های ترمیمی‌ پوست همیشه حاوی ویتامین E هستند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترمیم و محافظت پوست نقش موثر ایفا می‌کند و از جمله ویتامین‌هایی است که برای درمان سوختگی به شدت مفید و کارآمد است. قرص ویتامین ای را روی ناحیه سوخته ریخته و معجزه آن را ببینید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترمیم و محافظت از پوست نقش موثری ایفا می‌کند. برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها سوختگی، یک درمان خانگی و حیرت انگیز با استفاده از قرص‌ ویتامین E وجود دارد. برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها و سوختگی های ناشی از برخورد پوست با وسایل بسیار داغ و یا آتش می‌توان از قرص های حاوی ویتامین E و یا روغن های خوراکی حاوی ویتامین E استفاده کرد. کافی است مرتب روغن حاوی ویتامین E را روی بخش سوخته بزنید و بعد از یک هفته نتیجه فوق العاده آن را مشاهده کنید. در کنار روغن حاوی ویتامین E می‌توانید از قرص ویتامین C و همچنین مواد غذایی که شامل ویتامین C هستند نیز استفاده کنید.

شیر پرچرب به همراه روغن

یکی دیگر از مواد غذایی که می‌تواند به ما برای درمان سوختگی کمک کند، شیر پرچرب است. چربی موجود در شیر پرچرب و همچنین پروتئین های تشکیل دهنده آن می‌تواند برای تسکین سوزش و درد سوختگی بسیار مفید باشد. برای تسکین و درمان سوختگی کافی است ناحیه ای که سوخته است را به مدت ۱۵ دقیقه در شیر قرار دهید. می‌توانید برای افزایش خاصیت درمانی شیر به آن کمی‌روغن خوراکی حاوی ویتامین E اضافه کنید.

چند ترفند ساده برای درمان سوختگی؛ با این لبنیات سوزش پوست را تسکین دهید

شستشو با آب سرد و سپس گذاشتن یک تکه یخ با نمک روی محل سوختگی

به محض اینکه دچار سوختگی شدید، منطقی‌ترین کار این است که ابتدا آن را با آب سرد شستشو دهید. هر چقدر آب سردتر باشد، بهتر است. تا زمانی که سوختگی کاهش پیدا نکرده است، آب را کامل پاک نکنید. شاید ریختن نمک احمقانه به نظر برسد، اما با این کار می‌توانید میکروب‌ها و باکتری‌هایی که می‌توانند باعث بیماری شوند را از بین ببرید. محل سوختگی را کمی‌ با یخ خنک کنید، سپس روی زخم نمک بپاشید و مجددا یخ را به آرامی‌ روی سوختگی اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

آلوئه ورا برای درمان سوختگی پوست با روغن

این گیاه کاربردهای فراوانی دارد که سوختگی را هم شامل می‌شود. اگر آلوئه ورا ندارید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که این گیاه را نگهدارید و در گلدان بکارید این گونه همیشه این گیاه را در دسترس خواهید داشت. برای درمان سوختگی با آلوئه ورا، باید یک برگ آلوئه ورای تازه را ببرید و روی پوست اعمال کنید. آلوئه ورا خواص مرطوب کنندگی دارد و بافت های آسیب دیده مشکلات پوستی را درمان می‌کند. کرم و ژل آلوئه ورا هم وجود دارد. اما هیچ چیز مانند گیاه طبیعی آلوئه ورا بازدهی ندارد.

خیار برای درمان سوختگی فوق العاده عمل می‌کند

خیار یک عامل خنک کننده عالی است، که برای درمان سوختگی فوق العاده عمل می‌کند. آب خیار هم در این مواقع عالی است (که برای آفتاب سوختگی هم توصیه می‌شود).برای استفاده از آن، خیار را خرد کنید و روی محل سوختگی اعمال کنید. توجه داشته باشید که باید خیار را همیشه در یخچال نگهداری کنید.

روغن زیتون برای بهبود سوختگی با روغن داغ

یک ضدعفونی کننده موثر است و همچنین به‌عنوان یک آرام بخش عمل می‌کند و به بهبود زخم کمک بسزایی می‌کند و همچنین به مرور زخم ناشی از سوختگی را کاهش می‌دهد. شما حتما باید به مدت یک هفته، هربار به مدت یک ساعت این روغن را روی سوختگی اعمال کنید.

۲۳۳۲۳۶