شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#مذاکرات وین

مرندی: تامین‌کنندگان سلاح کشتار جمعی برای صدام، حقوق بشر برایشان مهم است؟

مرندی: تامین‌کنندگان سلاح کشتار جمعی برای صدام، حقوق بشر برایشان مهم است؟

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین با اشاره به پیشینه آمریکا و شرکای اروپایی آن در جنگ ایران و عراق، از ادعاهای حقوق بشری آن‌ها علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در پی رویکردی که اخیرا کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان در قبال ایران به بهانه‌های حقوق بشری اتخاذ کرده‌اند، در صفحه توییترش با انتشار تصویری از به کار گرفتن تسلیحات شیمیایی توسط رژیم بعث علیه شهروندان ایرانی در هشت سال جنگ ایران و عراق، نوشت: آلمان نقش شرارت‌بار ویژه‌ای در ارائه توانمندی‌های همه‌جانبه به صدام برای استفاده از گازهای شیمیایی علیه مردم ایران و عراق داشت.

مرندی ادامه داد: آمریکا اطلاعات نظامی لازم برای به کارگیری موثر سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار صدام می‌گذاشت. حقوق بشر برایشان مهم است؟

اظهارات مرندی در پی این مطرح می‌شود که آمریکا و شرکای اروپایی آن در اتحادیه اروپا، اخیرا با مطرح کردن ادعاهایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، تحریم‌های متعددی را علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال کرده‌اند.

مقامات این کشورها در مدت اخیر با بیان اظهارات مداخله‌جویانه و به بهانه حمایت از حقوق بشر سعی در دامن زدن به ناآرامی‌ها در ایران داشته‌اند.

311311