شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مردم ایران#جواد خیابانی

حال دل مردم ایران خوب نباشد، زدن ریش و سبیل جواد خیابانی فقط یک اصلاح سر و صورت است

کدخبر: ۵۳۸۱۹۴
بازی ایران - آمریکا تمام شد، ولی بازی فوتبال که تمام نشده است و دوباره مسابقه بعدی تیم ملی را باید ببینیم، پس سعی کنیم دوباره کنار هم باشیم، با برد تیم ملی فریاد بزنیم و شادی کنیم و همگی از ته دل بخواهیم که تیم ملی نبازد.
حال دل مردم ایران خوب نباشد، زدن ریش و سبیل جواد خیابانی فقط یک اصلاح سر و صورت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، بازی ایران و آمریکا به بازی حساسی تبدیل شده بود، فارغ از حساسیت‌های تاریخی، سیاسی که درباره این مسابقه وجود دارد به دلیل فوتبالی هم بازی بسیار مهمی بود، چون هرتیمی که بازی را می‌برد به مرحله بعد مسابقات صعود می‌کرد و برای ایران که تا به حال از مرحله گروهی صعود نکرده، این قضیه یک اتفاق تاریخی است.

جواد خیابانی  گزارشگر این مسابقه چند روز قبل در برنامه زنده شبکه ورزش اعلام کرد که در صورت صعود ایران به مرحله بعد و برتری مقابل آمریکا ریش، سیبیل و موی سر خود را برای اولین بار از ته می‌زند که ادعای بسیار جالبی بود و در میان مخاطبان هم بازتاب زیادی داشت، حتی شوخی‌هایی با این ادعای جواد خیابانی به صورت عکس و تصویر انجام شد. البته این قضیه با  باخت ایران  دیگر منتفی شد.

اما فراتر از این اقدام جواد خیابانی حال بعد از این بازی مهمترین قضیه  حال دل مردم  است. 

طبیعتا واژه  مردم  یک مفهوم سیال و چند وجهی است که طیف‌های گوناگونی با سلایق و اعتقادات مختلف را در بر می‌گیرد. هرگز نمی توان فقط یک گروه یا یک جریان فکری خاص را نماینده کامل مردم نامید و این معمولا کاری است که سیاستمداران برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده می‌کنند.
   
برای مثال در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  جو بایدن  با 81 میلیون رای برنده شد و گفت که مردم آمریکا این انتخاب تاریخی را کردند ولی در طرف مقابل  دونالد ترامپ  هم 74 میلیون رای آورده بود. آیا آن 74 میلیون که به ترامپ رای دادند جز مردم آمریکا حساب نمی‌شوند؟ پس طبیعتا اینگونه  ساده سازی  و  مصادره به مطلوب  کردن کلمات فقط برای اهداف سیاسی و در رقابت‌های سیاسی است.

حال در کشور ما هم به شکل دیگری چنین مسئله‌ای وجود دارد و طبیعتا هر کسی یا جریانی خود را نماینده مردم می‌داند و از طرف مردم حرف می‌زند در صورتی که همه می‌دانیم مردم ایران با 85 میلیون نفر جمعیت، رنگین کمانی از انواع و اقسام اعتقادات و سلایق مختلف هستند.

حال که تکلیف روشن شده است به عنوان تک تک افراد این کشور هر کدام سعی کنیم از آزردن و ناراحت کردن همدیگر دوری کنیم. هر کدام سعی کنیم دوست، رفیق، همکار، آشنا، فامیل یا ... که در این مدت با همدیگر تضارب آرا داشته‌ایم را به عموان یک انسان مانند خودمان ببینیم که او هم حق دارد مانند من رای و نظر خودش را داشته باشد حتی اگر مخالف من است.

یک جمله زیبا هست که می‌گوید:  «هر که را فهمیدم، بخشیدم»  سعی کنیم همدیگر را بفهمیم و از منظر و زاویه طیف یا طرف‌های مقابل هم به موضوعات نگاه کنیم، حتی اگر این نظر درباره فوتبال باشد یا مسائل اقتصادی، سیاسی و ...

این روزها خواهد گذشت ولی آن حرف‌ها، ناراحتی‌ها، دلشکستن‌ها و ... همیشه در بخشی از قلب و جان هر کسی خواهد ماند. 

زدن ریش و سبیل جواد خیابانی فقط یک اصلاح سر و صورت است

حال که بازی ایران و آمریکا تمام شده است، بازی فوتبال که تمام نشده است و دوباره مسابقه بعدی تیم ملی را باید ببینیم، پس سعی کنیم دوباره کنار هم باشیم، با برد تیم ملی فریاد بزنیم و شادی کنیم و همگی از ته دل بخواهیم که تیم ملی نبازد.

یادمان باشد مردم ایران همه مردم ایران است، نه فقط بخشی از آن.  وقتی می‌گویم امیدواریم که حال دل مردم ایران خوب باشد منظور تمام این مردم است.

دیدن جواد خیابانی در هیبت جدید این بار میسر نشد اما واقعا وقتی حال دل مردم خوب باشد چنین قضیه‌ای هم جالب توجه است در غیر این صورت فقط یک اصلاح سر وصورت ساده است. حال دلمان را خوب کنیم این درخواست از تمام مردم ایران است، هر کس از خودش و اطرافیانش شروع کند.