شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#جام جهانی#قطر

اذعان روزنامه صهیونیست به شکست توافقنامه های عادی سازی روابط

اذعان روزنامه صهیونیست به شکست توافقنامه های عادی سازی روابط

روزنامه یدیعوت آحارنوت اذعان کرد که جام جهانی قطر نشان داد توافقات عادی سازی روابط با کشورهای عربی در کاستن نفرت مردم این کشورها نسبت به رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: پس از آنکه مشخص شد توافقات عادی سازی روابط با کشورهای عربی نفرت مردم آنها نسبت به اسرائیل را حل نخواهد کرد، شکست و ناامیدی بر اسرائیلی ها خیمه افکنده است.

این روزنامه افزود: مردم اسرائیل فکر می کردند که درپی توافقات عادی سازی روابط، کشورهای عربی فلسطینی ها را نادیده می گیرند و باور کردند که این کشورها به سمت صلح با اسرائیلی ها حرکت می کنند اما تصاویری که از (جام جهانی) قطر مخابره شد واقعیت دیگری را نشان می داد و ثابت کرد که روایت فلسطین زنده و موجود است و صدها میلیون نفر از جمله خارج از خاورمیانه (غرب آسیا) به آن اعتقاد دارند و فلسطینی ها سرمایه گذاری زیادی را برای ترویج آن در میان غیرعرب ها و غیرمسلمانان کرده اند.

یدیعوت آحارنوت ادامه داد: با اینکه ما در سال ۲۰۲۲ هستیم اما صحنه ها، تصاویر و ویدئوهایی که طی روزهای اخیر از قطر مشاهده کردیم نشان می دهد که اسرائیل خشن و سنگدل است و از سال ۱۹۴۸ مرتکب نسل کشی و پاکسازی نژادی علیه فلسطینی ها می شود.

این روزنامه افزود: اسرائیلی ها باید از قبل می دانستند اینکه فکر کنیم توافق امضا شده بر روی کاغذ به راحتی نظر صدها میلیون نفر در کشورهای عربی را درباره اسرائیل از منفی به مثبت تغییر دهد کاملاً ساده لوحانه است. از جمله کشورهایی که ما با آن چند دهه است توافق صلح امضا کردیم مصر است اما مردم این کشور در جام جهانی قطر تاکید کردند که چیزی به اسم اسرائیل وجود ندارد و همه چیز فلسطین است. ریشه روایت آنها این است که فلسطین تنها کرانه باختری و نوار غزه نیست بلکه فلسطین تاریخی تل آویو، حیفا و ایلات را هم شامل می شود.

یدیعوت آحارنوت نوشت: تمام توافقات عادی سازی که طی سال ها امضا شده است توافقاتی بین حکومت ها و دولت هاست که هدف آن تقویت منافع مشترک است. اسرائیلی ها نباید در دام روایت های ساده لوحانه بیفتند چرا که رویدادهای روزهای اخیر سیلی قدرتمندی به صورت آنها بود مبنی بر اینکه ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان ایمان دارند که اشغالگر، ظالم و فلسطین آزاد است.