شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#هزار تومان

واکنش قیمت دلار به سفر ناگهانی باقری؟

واکنش قیمت دلار به سفر ناگهانی باقری؟

فردای اقتصاد: امروز قیمت دلار در بازار تهران دوباره به زیر مرز ۳۶ هزار تومان بازگشت. برخی کارشناسان احتمال می‌دهند سفر از قبل اعلام نشده علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران موجب احتیاط برخی خریداران و افت نرخ ارز شده باشد. هر چند پیچیدگی شرایط کنونی موجب شده تا امید فعالان بازار ارز به احیای برجام کمرنگ و کمرنگ‌تر شود. ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز امروز گفت وضعیت در خصوص احیای برجام «بعد از قطعنامه اخیر برخی کشورها در جلسه شورای حکام آژانس در محکومیت ایران بسیار پیچیده شده است». حتی پیش از صدور قطعنامه شورای حکام نیز ماکرون رئیس جمهور فرانسه مدعی شده بود که احتمالا برای توافق با ایران نیاز به چارچوب جدیدی باشد.

در سوی دیگر، برخی فعالان بازار ارز نیز به سفر نخست وزیر عراق به تهران توجه داشتند که تصور می‌شود می‌تواند در راستای کاهش تنش‌های اخیر با اقلیم کردستان عراق باشد.

در حالی که دلار تهران با افت ۱۵۰ تومانی یا ۰.۴ درصدی به ۳۵۹۰۰ تومان کاهش یافت، قیمت سکه طرح جدید ۷۰ هزار تومان معادل ۰.۴ درصد افزایش داشت و به ۱۷ میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. طلای جهانی که ۰.۶ درصد رشد داشت و به سطح ۱۷۵۱.۶ دلار بر اونس رسید از سکه حمایت کرد.