شهرخبر

به بهانه بازسازی شبکه برق؛

آمریکا ۵۳ میلیون دلار دیگر به اوکراین اختصاص داد

آمریکا ۵۳ میلیون دلار دیگر به اوکراین اختصاص داد

وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه ای به بهانه بازسازی شبکه برق اوکراین اعلام کرد که واشنگتن ۵۳ میلیون دلار دیگر به کی یف اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به بهانه کمک به بازسازی تجهیزات مورد نیاز در شبکه برق اوکراین، ۵۳ میلیون دلار به این کشور اختصاص می دهد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: کمک آمریکا به کی یف در قالب تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی شبکه برق این کشور است که در اولین فرصت ارسال خواهد شد.

بر اساس ادعای وزارت خارجه آمریکا، بسته کمک های این کشور به اوکراین شامل ترانسفورماتورهای توزیع، قطع کننده های مدار و تجهیزات دیگر مورد نیاز شبکه برق خواهد بود.

هزینه های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جنگ اوکراین پیشتر با اعتراض یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، «لورن بویبرت» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلورادو در صفحه توئیتر خود نوشته بود: ۱۳.۷ میلیارد دلار بیشتر به اوکراین؟ برای ولخرجی دموکرات ها پایانی نیست. بایدن باید متوجه شود که ما آمریکا هستیم نه خودپرداز.

لازم به ذکر است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری (۵ اسفند ماه سال گذشته)، آمریکا و کشورهای غربی، برای توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر اعمال تحریم های شدید علیه مسکو، تا کنون میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی و مالی در اختیار دولت و ارتش اوکراین قرار داده اند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد ارزش کمک های نظامی و امنیتیِ تا کنونی آمریکا به اوکراین به چندین میلیارد دلار رسیده است.