شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#گفتگو#سایه

رایزنی وزیران خارجه مصر و فلسطین

رایزنی وزیران خارجه مصر و فلسطین

وزیران خارجه مصر و فلسطین درباره آخرین تحولات فلسطین در سایه تشدید تنش ها در اراضی اشغالی، گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری وزیر خارجه مصر و ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آخرین تحولات فلسطین در سایه تشدید تنش ها در اراضی اشغالی گفتگو کردند.

بر همین اساس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه ای اعلام کرد که سامح شکری امروز میزبان همتای فلسطینی خود بود و طرفین درباره آخرین تحولات فلسطین و تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و تاثیر احتمالی آن بر آینده مسئله فلسطین را بررسی کردند.

در این دیدار المالکی گفت: اراضی اشغالی شاهد ناامنی و تشدید تنش ها به علت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کنار یورش های مکرر شهرک نشینان به اماکن مقدس اسلامی است.

وزیر خارجه مصر نیز تاکید کرد که قاهره نسبت به تحولات اراضی اشغالی نگران است و از نزدیک آخرین تحولات فلسطین و اراضی اشغالی را دنبال می کند.

وی افزود: مصر و سایر کشورها در روز همبستگی با ملت فلسطین در کنار فلسطینیان هستند و قاهره از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتخی قدس شریف حمایت می کند.

وزیر خارجه مصر در جریان این دیدار تلاش ها و رایزنی ها با طرف های بین المللی و منطقه ای برای آرام سازی اوضاع و توقف خشونت ها علیه فلسطینان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

طرفین همچنین، تلاش ها در سطح منطقه ای و بین المللی برای جلب توجه جهانیان به مسئله فلسطین و هماهنگی با کشورهای عربی و طرف های بین المللی حامی مسئله فلسطین را بررسی کردند.