شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اروپا#رئیس جمهور

ماکرون برای حل بحران انرژی اروپا به آمریکا می رود

ماکرون برای حل بحران انرژی اروپا به آمریکا می رود

رئیس جمهور فرانسه قرار است این هفته برای دیدار و رایزنی با همتای آمریکایی خود در خصوص بحران انرژی اروپا به واشنگتن سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه ۲۹ نوامبر تا ۳ دسامبر سفر رسمی به آمریکا خواهد داشت، ماکرون قرار است پنج روز در آمریکا باشد. بنا به اعلام رسانه ها، دیدار روسای جمهور آمریکا و فرانسه قرار است اول دسامبر در واشنگتن برگزار شود.

نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه خود نوشت: سفر این هفته «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به آمریکا، آخرین فرصت اروپا برای متقاعد کردن «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای کاهش قوانین موسوم به کاهش تورم و اجتناب از جنگ تجاری خواهد بود.

این نشریه آمریکایی در گزارش خود آورد که ماکرون در این سفر قصد دارد بداند آیا آمریکا می‌تواند گاز ارزان‌تری را در اختیار اروپا قرار دهد. همچنین رئیس جمهور فرانسه به دسترسی اروپا به طرح یارانه چند میلیارد دلاری صنعت سبز ایالات متحده می اندیشد.

پولیتیکو در ادامه متذکر می شود که اگر پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا به خواست های همتای فرانسوی خود منفی باشد، آنگاه جنگ تجاری فراآتلانتیک تا حدی اجتناب ناپذیر خواهد بود.