شهر خبر

مطالبه برای تصویرسازی حقیقی از گفتمان انقلاب

مطالبه برای تصویرسازی حقیقی از گفتمان انقلاب

همزمان با هفته گرامیداشت بسیج، در پنجاهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی طی مراسمی با حضور رئیس سازمان سینمایی از بسیجیان این سازمان تجلیل شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در این مراسم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به جایگاه ویژه بسیج در ادوار مختلف انقلاب گفت: ما باید به دنبال اندیشه‌ها و مشی واقعی بسیج باشیم. اگر اندیشه بسیج با خلوص، ایثار و ساده زیستی، فعال و پویا باقی بماند قطعا سازمان‌ها نیز در همه حوزه‌ها، عرصه‌ها و میادین، فعال و تازه نفس حرکت خواهند کرد. باید مطالبات ما به عنوان فعالان این عرصه بیشتر و پویاتر بوده و بدانیم هر جا مسئولین ما از چهار چوب قوانین تخطی کنند، بسیج به عنوان یک اندیشه اسلامی و انقلابی وارد عمل خواهد شد.

وی با توضیح اینکه تفکر بسیجی همچنان می‌تواند بسیاری از نواقص و کمبودها را در جامعه مرتفع کند، تصریح کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا همگرایی بیشتری برای حضور تفکر بسیجی در ابعاد گوناگون ایجاد شده و بتوان با کمک تفکر بسیجی مشکلات و کمبودها را حل کنیم.

رییس سازمان سینمایی با توضیح اینکه تفکر بسیجی باعث شده انقلاب در چهار دهه گذشته از آفات و فتنه‌های مختلف سربلند بیرون بیاید، خاطرنشان کرد: از نظر من بسیجی کسی است که در زندگی از خیلی چیزها گذشته و به لحاظ روحی به خلوص و درجه ای از معرفت و ایمان رسیده است که توانسته عضو بسیج شود. در گذشته اولین درس به اعضای بسیج، ساده زیستی بوده است. آنها انسان‌هایی فارغ از همه مسایل، به دنبال هیچ حق و رانتی برای خودشان نبوده‌اند و معمولا دیگران را مقدم به خود می‌دانستند این همان فرهنگی بود که در هشت سال دفاع مقدس هم بروز و ظهور داشت و ما نتایج آن را دیدیم.

رییس سازمان سینمایی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در جامعه و فرهنگ مطالبه گری بسیج افزود: بسیج بازوی مطالبه گری جامعه است یعنی به عنوان نیروی مردمی فعال در حوزه سینما می‌تواند مطالبات جامعه را پیگیری نماید. چرا که فارغ از همه جریان‌های سیاسی و جناحی است. همه آدمهایی که در بسیج حضوردارند ریشه و اندیشه مستقلی دارند و گرفتار روابط سیاسی و باندها وجناح‌های مختلف نیستند. بسیج اندیشه‌ای را دنبال می‌کند که اندیشه انقلابی است. نکته‌ای که مقام معظم رهبری فرمود که یک وجه بسیج الگودهی است چرا که در کشورهای سوریه، لبنان، عراق با الگو پذیری از بسیج ما، پایگاه‌های مردمی شکل گرفته که مدل بسیار موفقی بوده است.

خزاعی با اشاره به حوادث اخیر کشور و نقش بی بدیل بسیج در مواجهه با این حوادث گفت: امروز اگر بواسطه جریانات اخیر هجمه‌ای به بسیج انجام می‌شود، به خاطر این است که بسیج ستون اصلی و دیوار مستحکمی در برابر همه دشمنان است. هر چقدر آنها بتواند بسیج را تضعیف کنند در حقیقت جریان‌های انقلابی را تضعیف کرده و دشمن به دنبال این امر است.

به گفته خزاعی، بسیج مرکز تقویت و تحکیم باورهای فرهنگی و اعتقادی و فضائل اخلاقی است و افتخار کسانی است که مکتبشان اسلام و راه میانبری به نام شهادت انها را به عند ربهم یرزقون می‌رساند.

خزاعی وظیفه اصلی بسیج در دوره فعلی را مجاهدت در عرصه تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی عنوان کرد و افزود: امروزه جهاد تبیین در عرصه سینما، تصویرسازی درست و به موقع از تاریخ معاصر و وقایع اخیر است و باید در جبهه نبرد رسانه‌ای به ابزار تصویر مسلط شویم و آثاری پیشرو و پیشگام در حوزه‌های مختلف خلق کنیم، کار امروز بسیج در حوزه رسانه‌ای همانند سینما این نگاه و تفکر است.

در ادامه این نشست محمدرضا سوقندی مدیر کل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استانها با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به جایگاه بسیج در کار رسانه گفت: بسیج در طول این سالها نشان داده است که می‌تواند به عنوان یک نیروی کنشگر فعال در همه عرصه‌ها حضور فعالی داشته باشد و دستاوردهای بیش ازچهاردهه بسیج به ما یادآوری می‌کند که تا چه اندازه این نیروی بزرگ در جبهه‌ای مختلف به کمک انقلاب آمده است.

سوقندی ویژگی بزرگ بسیج را دوره‌های مختلف انقلاب کارآمدی و پذیرش آن از سوی مردم عنوان کرد و افزود: تفکر بسیجی در همه این سالها توانسته به خاطر خاستگاه خود، گسترده، جوان و انقلابی باقی بماند و همین راز پویایی و مانایی بسیج در دوره‌های مختلف است.

در ادامه مرتضی باقرنژاد مدیرکل اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی و مسئول پایگاه حضرت سیدالشهدا سازمان سینمایی گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه داد.

در ادامه این نشست از بسیجیان فعال سازمان سینمایی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام