شهر خبر

دستگاه کارتنینگ به کمک بسته بندی صنایع آمد

دستگاه کارتنینگ به کمک بسته بندی صنایع آمد

دستگاه کارتنینگ، محصولات را در یک کارتن کامل بسته بندی و امور بسته بندی را برای صنایع تسهیل می کند. این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بابک فردصادق، عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه کارتنینگ، محصولات را در یک کارتن کامل بسته بندی می کند و قادر است در هر دقیقه بیش از ۱۰ کارتن را بسته بندی و پکیج کند، گفت: دستگاه در ابتدا کارتن ها را از خشاب گرفته و شکل می دهد تا کارتن آماده ورود محصول به آن شده و سپس درب کارتن بسته شود.

تفکیک کالا با استفاده از کارتنینگ

وی گفت: دستگاه کارتنینگ محصول را به شکل و تعداد مورد نظر مرتب می کند تا محصول آماده بارگیری به داخل کارتن شود. بازوی انتقال دستگاه، محصول را تفکیک و دسته های چیده شده را برداشته و داخل کارتن می گذارد.

به گفته وی، دقت بالا، تولید ضایعات کمتر و تناسب آن برای محصولاتی که شکننده بوده و احتمال تغییر شکل و دفرمه شدن را دارند، از ویژگی های دستگاه کارتنینگ است.

فردصادق ادامه داد: این دستگاه بسیار مناسب برای کارخانه هایی است که مقدار تولید روزانه بالایی دارند و محصولات خود را به صورت کارتنی و با سرعت بالا بسته بندی می کنند مثل تولید کنندگان صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و غذایی.

وی تاکید کرد: تمامی شرکت های تولیدی که محصول خود را به صورت بسته بندی کارتنی ارائه می کنند و از سرعت تولید بالایی برخوردار هستند، دستگاه کارتنینگ انتخاب مناسبی برای کاهش هزینه نیروی انسانی خواهد بود.

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: دستگاه کارتنینگ ایران ساخت از نمونه های خارجی ارزان تر است و صرفه اقتصادی قابل توجهی می تواند برای مجموعه ها داشته باشد.