شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روابط ایران#عراق#جدید#ایران و عراق

رئیس‌جمهور: امیدواریم روابط ایران و عراق در دوره جدید ارتقا یابد

رئیس‌جمهور: امیدواریم روابط ایران و عراق در دوره جدید ارتقا یابد

آیت الله رئیسی با اشاره به روابط ایران و عراق بیان داشت: امیدوارم بتوانیم روابط ایران و عراق را ارتقا بدهیم؛در مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی در حال حاضر با عراق همکاری داریم و امیدواریم در دوره جدید این‌ همکاری‌ها ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر عراق، گفت: از آقای سودانی و همه همکاران ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم و سپاسگزارم؛ روابط ما با عراق روابط معمولی نیست بلکه ریشه در اعتقادات ما دارد که دو ملت را در کنارهم قرار داده است.

رئیس جمهور با اشاره به میزبانی دولت و ملت عراق از زائرین در اربعین حسینی، افزود: از همین جا از ملت عراق بابت میزبانی آنها کمال تشکر را دارم.

رئیس جمهور ادامه داد: در دولت جدید عراق و آغاز به کار اقای سودانی که حاصل توافق گروه‌های سیاسی عراق بود امیدواریم تدبیر همه گروه‌های سیاسی عراق و نخست وزیر بتواند خدمت متفاوتی را برای مردم در عراق داشته باشد.

وی با اشاره به روابط دو کشور بیان داشت: امیدوارم بتوانیم روابط ایران و عراق را ارتقا بدهیم؛در مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی در حال حاضر با عراق همکاری داریم و امیدواریم در دوره جدید این‌ همکاریها ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: از نظر ما و دولت عراق امنیت وصلح و ثبات در منطقه اهمیت دارد و مبارزه با جرایم سازمان یافته و هر موردی که منطقه را تهدید کند جز توافقات دو کشور است

درحال تکمیل..