شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#کاخ سفید
مقام کاخ سفید از توهین آمریکا به پرچم ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد

مقام کاخ سفید از توهین آمریکا به پرچم ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام حمایت دوباره دولت این کشور از ناآرامی‌های ایران، از اقدام توهین‌آمیز تیم ملی فوتبال آمریکا در به نمایش گذاشتن تصویری اشتباه از پرچم جمهوری اسلامی ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اعتمادآنلاین|

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدام توهین‌آمیز تیم ملی فوتبال این کشور در به نمایش گذاشتن موقت تصویری از پرچم جمهوری اسلامی ایران بدون نشان «الله»، مبنی بر این که آیا اطلاع دارد که دولت آمریکا در جریان این اقدام بوده است و آیا با تیم ملی این کشور صحبتی در این باره کرده است، گفت: من از هیچ گونه مکالمه‌ای از سوی هیچ یک از مقامات دولت آمریکا اطلاع ندارم که به گونه‌ای به این تصمیم مرتبط بوده باشد؛ چه درباره تصمیم منتشر کردن این تصویر و چه درباره حذف و جایگزین کردن آن.

به گزارش ایسنا،‌ اظهار بی‌اطلاعی کربی از این موضوع در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده بود، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که در این تصمیم‌گیری نهاد تیم‌ ملی فوتبال این کشور هماهنگی و همکاری‌ نداشته است.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره ایران، بیان کرد: ما امیدواریم یک بازی صلح‌آمیز و رقابتی داشته باشیم.

وی افزود که آمریکا همچنان به دنبال راه‌های حمایت از مردم ایران در قبال آن چه خشونت حکومتی علیه زنان و سرکوب بی‌رحمانه معترضان مسالمت‌جو می‌خواند، است.