شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیسه مجلس

موسوی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس:

در نشست مجلس و قوه قضائیه چه گذشت؟

در نشست مجلس و قوه قضائیه چه گذشت؟

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشترک امروز مجلس و دولت نمایندگان تاکید کردند که باید پرونده مجرمان اغتشاشات اخیر به سرعت رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه ۸ آذر) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با مسئولان دستگاه قضا اظهار داشت: امروز در امتداد جلسات مشترکی که بین قوا برگزار می‌شود، جلسه مشترک مجلس و قوه قضائیه برگزار شد و با توجه به اینکه هفته مجلس است، میزبان این جلسه مجلس بود و بحث‌های مفصلی در این باره مطرح شد.

وی بیان کرد: از طرف مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیسیون‌های حقوقی و شوراهای مجلس و ۵ تن از نمایندگان به قید قرعه مطالبی را مطرح کردند و نمایندگان دغدغه‌های متعددی داشتند و مسائل متعددی در حوزه دستگاه قضا مطرح کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان نکاتی را درباره اطاله دادرسی در دادگاه‌ها، ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و ضرورت ارتباط و تعامل نمایندگان با مسئولان دستگاه قضا مطرح کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین از طرف مسئولان قوه قضائیه هم دادستان کل کشور، وزیر دادگستری و رئیس مرکز کمیسیون‌های شوراهای حل اختلاف صحبت کردند و علاوه بر توضیحاتی که درباره دغدغه نمایندگان مطرح کردند، خواستار تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند و مسائلی را هم درباره مشکلات بودجه‌ای قوه قضائیه مطرح کردند.

موسوی ادامه داد: درباره مقوله مبارزه با فساد اقتصادی هم نکاتی مطرح شد و مسئولان قوه قضائیه تاکید کردند که ضمن رعایت قوانین، مبارزه با مفاسد اقتصادی را به طور جدی دنبال می‌کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره اغتشاشات اخیر و نحوه ورود قوه قضائیه به این مساله هم مباحثی مطرح شد و نمایندگان نکاتی مطرح کردند و در مجموع دغدغه نمایندگان آن بود که اولاً بین کسانی که جرم انجام داده اند با کسانی که جرم انجام نداده اند تفکیک قائل شود و پرونده مجرمان و به ویژه کسانی که در اتفاقات اخیر به اموال عمومی خسارت زدند به سرعت رسیدگی شود.

در حال تکمیل…