شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#فوتبال#کادر فنی

هاشم حیدری مطرح کرد؛

عامل موفقیت تیم ملی ایران برابر آمریکا

عامل موفقیت تیم ملی ایران برابر آمریکا/ اشتباهات نباید تکرار شود

کارشناس و پیشکسوت فوتبال با اشاره به دیدار حساس تیم ملی برابر آمریکا گفت: تمرکز بازیکنان روی مسائل فنی و خواسته‌های کادر فنی اصلی ترین عامل در موفقیت تیم ملی است.

به گزارش مشرق، هاشم حیدری در خصوص شرایط تیم ملی قبل از دیدار برابر آمریکا گفت: تیم ملی ما با بردی که برابر ولز به دست آورد در وضعیت خوبی به سر می‌برد. این برد باعث شد تا ملی پوشان ما به صعود امیدوار باشند و حالا از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی دارند و امیدوارم بتوانند با یک بازی قابل قبول حریف را شکست داده و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به مرحله بعد صعود کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا تیم ملی بتواند حریف را شکست داده و به مرحله بعد صعود کند گفت: تمرکز ذهنی اصلی ترین عامل موفقیت تیم ملی است. بازیکنان ما باید آرامش خود را حفظ کرده، از حواشی دوری کنند و تمام تمرکزشان بر روی بازی باشد. اشتباهات را به حداقل برسانند تا ملی پوشان ما بتوانند این بازی را با موفقیت به پایان ببرند.

کارشناس فوتبال افزود: در تیم ملی ما بازیکنانی وجود دارند که در اروپا بازی می‌کنند. آنها کمک بیشتری به کادر فنی خواهند کرد ضمن اینکه حرفه‌ای تر هم هستند و در باشگاههای مختلف اروپایی با بازیکنان بزرگ رودر رو شده اند اما اصلی ترین عامل همان تمرکز است که می‌تواند ضامن موفقیت ما باشد.

هاشم حیدری در پاسخ به این پرسش که چه تفاوت‌هایی بین تیم‌های ملی انگلیس و ولز وجود داشت گفت: ما در دیدار اول تمرکز لازم را نداشتیم. حریف برایمان بسیار بزرگ بود. اشتباهات ما زیاد شد و همان مسئله باعث آن شکست سنگین شد. اما در دیدار برابر ولز اشتباهات به حداقل رسید، مردم تیم را حمایت کردند و همه چیز مهیا شد تا بتوانیم ولز را شکست دهیم البته تفاوت‌های فنی و حرفه‌ای ولز و انگلیس بسیار زیاد است اما در مجموع خوشحال هستیم که توانستیم برابر این حریف به پیروزی رسیده و شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم شاهد تغییراتی در ترکیب تیم ملی کشورمان برابر آمریکا هستیم یا خیر گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. نفرات بر اساس قابلیت‌های حریف چیده می‌شوند و فکر می‌کنند در این دیدار دو یا سه تغییر در ترکیب اصلی تیم ملی بوجود بیاید. تفکرات کی روش باید در زمین پیاده شود و او می‌داند چه بازیکنانی باید به زمین بفرستد.

کارشناس فوتبال در مورد تیم ملی آمریکا هم گفت: این تیم هم بدنبال صعود است. همانند ما تلاش خود را خواهد کرد. میانگین سنی آنها پایین‌تر از ما است ولی باید از موقعیت‌هایی که بدست می‌آوریم استفاده کرده و به گل برسیم و اجازه موقعیت سازی به حریف نداده تا گلی را از آنها دریافت نکنیم.

منبع: مهر