شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#استانی#هنرمندان

باشگاه سرود حماسی «سیمرغ» در مشهد افتتاح شد

باشگاه سرود حماسی «سیمرغ» در مشهد افتتاح شد

مشهد ـ باشگاه سرود حماسی «سیمرغ» و رونمایی از پوستر فراخوان و عضویت در این باشگاه با حضور جمعی از مسئولین استانی و هنرمندان و پژوهشگران در حوزه‌ موسیقی حماسی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عسگری شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه سرود حماسی «سیمرغ» که در پردیس سینمای هویزه برگزار شد، اظهار کرد: این باشگاه با هدف توانمند سازی گروه‌های سرود و مربیان و راه اندازی کارگاه‌های آموزشی با نگاه تربیتی و محتوایی در سطح استان افتتاح شد.

رئیس حوزه‌ی هنری خراسان رضوی گفت: این رویداد در دو بخش ۶ ماهه و دو ساله صورت می‌گیرد که شرط ورود به این باشگاه عضویت در تشکل مسجدی یا دانش آموزی از مقطع دوم دبستان تا مقطع اول دبیرستان است که در صورت رسیدن به حد تخصصی و محتوایی مورد نظر ما می‌تواند به عضویت دوساله باشگاه درآیند و از خدمات باشگاه سرود حماسی سیمرغ استفاده کنند.

وی گفت: در واقع خاستگاه حماسه در ایران خراسان رضوی و اساساً مهد حماسه خود ایران اسلامی است که در ادبیات حماسی ایران کهن از شاعر بزرگ فردوسی نام برد و بزرگ‌ترین اثر حماسی، شاهنامه را سروده و در عصر حاضر از انقلاب اسلامی که نماد حماسه است، یاد می‌کند.

عسگری ادامه داد: این کارگاه با سه رویکرد اصلی هویت ایرانی، هویت اسلامی و هویت انقلابی اسلامی شکل گرفته که با آموزش آن به دانش آموزان توسط مربیان و اساتید مجرب به شناخت جریان شناسی سرود، جریان شناسی موسیقی و جریان شناسی هنر انقلابی اسلامی آشنا شوند.

گفتنی است، مراسم افتتاح باشگاه سرود حماسی سیمرغ با پخش فیلم هناس با کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی به اتمام رسید.