شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوستانه

از شکست عادی سازی تا تلاش برای بقای رژیم صهیونیستی

عادی سازی اسرائیل

صهیونیست ها نه تنها نتوانستند نتیجه پروژه القای مشروعیت را ببینند، بلکه با سیلی از رفتارهای تنفرآمیز از مردم کشورهایی که با دولت‌های‌شان روابط دوستانه آغاز کرده بودند مواجه شدند.

به گزارش مشرق، زهرا اصل رکن‌آبادی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:جام‌جهانی قطر، از بسیاری جهات منحصربه‌فرد است اما زیباترین وجه آن حضور حداکثری اتباع کشورهای عربی و مسلمانان است که به مسابقات رنگ و رویی دیگر بخشیده است. از اتحاد کشورهای مسلمان برای حمایت از تیم‌های کشورهای مسلمان دیگر در برابر کشورهای غربی گرفته تا مواجهه جالب مردم با مزدوران رژیم صهیونیستی. اسرائیلی‌ها آنقدر از رفتار مردم کشورهای عربی با خود عصبانی شده‌اند که این جام‌جهانی را جام‌جهانی نفرت می‌خوانند و این ریشه در عقاید نژادپرستانه‌شان دارد که خود را مهم‌ترین مردمان عالم می‌دانند و چون به آنها بی‌توجهی شده و به جنایات‌شان واکنش نشان داده شده، به خودشان اجازه می‌دهند این نمایش زیبا از وحدت مسلمین و آزادگان را جام‌جهانی نفرت نامگذاری کنند.

آنها مانند دروغگویی هستند که آنقدر یک دروغ را تکرار کرده که خودش هم باورش شده ولی حالا در مواجهه با حقیقت فرو ریخته‌اند. این اتفاق پیش‌تر در زمینه توهم‌شان در قدرت نظامی و ایجاد وحشت نیز رخ داده بود و با شکست‌های پیاپی در جنگ‌ با جبهه مقاومت، انتفاضه مردم فلسطین، عملیات‌های درون مرزهای‌شان که در پاسخ به خرابکاری‌های‌شان در ایران صورت می‌گرفت و در نهایت با رونمایی از موشک هایپرسونیک ایران که فخرشان، گنبد آهنین را بی‌اعتبار کرد، فهمیدند موازنه وحشت را باخته‌اند.

پس از آن به دنبال القای مشروعیت و مقبولیت خود در دنیا بودند؛ با کمک ترامپ و به صورت غیرقانونی چند سفارت را به قدس انتقال دادند، تلاش کردند با برخی دولت‌ها پروژه عادی‌سازی روابط را پیش ببرند و در این راه پروپاگاندای عظیمی به راه انداختند و بودجه هنگفتی خرج کردند، خودشان هم باورشان شده بود مشروعیت نداشته‌شان به بخشی از دنیا القا شده که در جام‌جهانی با سیلی واقعیت از خواب پریدند. نه تنها نتوانستند نتیجه پروژه القای مشروعیت را ببینند، بلکه با سیلی از رفتارهای تنفرآمیز از مردم کشورهایی که با دولت‌های‌شان روابط دوستانه آغاز کرده بودند مواجه شدند. این اتفاق آنقدر برای‌شان سنگین بود که حتی از مجاری رسمی به دولت قطر و فیفا اعتراض کردند که اسرائیلی‌ها حتی امنیت تردد ندارند! و این ضربه مهر پایانی بود بر پروژه عادی‌سازی روابط... حتی اگر دولت‌ها بخواهند این پروژه شکست‌خورده را ادامه بدهند اما به طور قطع عادی‌سازی با ملت‌های مسلمان شکست خورده است و حتی رژیم صهیونیستی از القای مشروعیت به دولت‌های عربی ناتوان خواهد بود. اسرائیلی‌ها موازنه وحشت را باخته‌اند، القای مشروعیت و عادی‌سازی روابط را هم باخته‌اند. حالا تنها تلاش‌شان برای بقا و حفظ موجودیت جعلی‌شان است. تماشای دست و پا زدن‌شان در خانه‌ای که از خانه عنکبوت سست‌تر است، دیدنی است. با وعده صادق رهبر حکیم انقلاب، تا چند صباح دیگر وجود ننگین‌شان نیز از عالم وجود حذف خواهد شد؛ ان‌شاءالله.