به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه بازار سبزپوش شد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 8 آذر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل رشد 2 هزار و 145 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و 40 واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز 82 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 352 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 322 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 52 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 48 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، شرکت‌ سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) و شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر)، شرکت‌ کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن)، حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توزیع دارو پخش (دتوزیع)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت قند چهارمحال (قچار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه 76 نماد صف خرید داشتند و 30 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 27 درصدی به 290 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 39 درصد کاهش یافت و 212 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 173 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد اخابر (شرکت مخابرات ایران) با صف‌ خرید 61 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اخابر، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه ، شاخص هم وزن برای هفتمین روز متوالی سبز شد اما شاخص کل که مدتی است در یک محدوده کوچک در نوسان است، با رشد 2 هزار واحدی مواجه بود. ارزش معاملات خرد نیز افزایش یافت و با رشد 10 درصدی به رقم 3 هزار و 633 میلیارد تومان رسید که همچنان سطح پائینی محسوب می‌شود. 

خروج پول حقیقی نیز برای هشتیمن روز پی در پی ادامه یافت و شاهد خروج 10 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار بودیم. 

دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به خودرو، خساپا، شستا، صبا، فملی، آریا، بپاس، خاور، خبهمن، فولاد و وبملت تعلق داشت.

بوعلی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت و پس از بوعلی، نمادهای شپنا، شستا، شبندر، اخابر، شتران، کالا، همراه، غکورش و شپدیس بزرگان سبزپوشی بودند که شاخص را بالا کشیدند.

بدین ترتیب کلیت بازار مثبت است و نمادهای کوچک و متوسط بازار روند صعودی داشته‌اند اما سطح پائین ارزش و حجم معاملات و تداوم خروج پول حقیقی موجب شده بازار در سکون قرار بگیرد. به نظر می‌رسد در مقابل رشد شاخص مقاومت وجود دارد، اما تا زمانی که معاملات در رکود نسبی است نمی‌توان از یک روند یا مقاومت و حمایت صحبت کرد و باید در انتظار روزهای آینده بمانیم.

پیش بینی بورس