شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#خاورمیانه

پادشاه اردن: مسئله فلسطین کلید صلح و ثبات در خاورمیانه است

پادشاه اردن: مسئله فلسطین کلید صلح و ثبات در خاورمیانه است

پادشاه اردن اعلام کرد، مسئله فلسطین کلید صلح و ثبات در خاورمیانه است و اردن همچنان به جلب توجه جهان به مشکلات ملت فلسطین و شرایط سختی که در آن به سر می‌برد ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داد، پادشاه اردن در نامه‌ای که برای رئیس کمیته حقوق غیر قابل تغییر ملت فلسطین اعلام کرد، ملت فلسطین در شرایط سختی که با ارزش‌های عدالت و کرامت و حقوق بشر مغایرت دارد، زندگی می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد مسئله فلسطین همچنان مسئله مرکزی و محوری منطقه بوده و خواهد بود.

ملک عبدالله دوم در این نامه که به مناسبت 29 نوامبر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین ارسال کرده تاکید کرد: حق تمامی ملت هاست که سرنوشت خود را مشخص کرده و هیچ کس نمی‌تواند حق ملت فلسطین را در این زمینه منکر شود.

پادشاه اردن در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: تا زمانی که اشغالگری پایان نپذیرد و ملت فلسطین تمامی حقوق خود و در مقدمه آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل و دارای حاکمیت خود را به دست نیاورد، منطقه نیز از صلح و ثبات بهره مند نخواهد شد.

او بار دیگر بر مرکزی بودن قدس به عنوان شاخص وحدت جمعی تاکید و افزود در قدس جایی برای تقسیم و نفرت آفرینی نیست و برهم زدن شرایط تاریخی حقوقی موجود می‌تواند منجر به افزایش بحران، خشونت و افراطی گری خواهد شد.

انتهای پیام/*