شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس

واکنش یک نماینده مجلس به عمامه پرانی در کشور/ طلاب از ترس با لباس شخصی بیرون می آیند

کدخبر: ۵۳۷۸۴۲
اقتصادنیوز:عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: طی این دو ماه که شاهد اتفاقاتی در کشور هستیم، نگاه‌ها به ما که روحانی هستیم سنگین‌تر شده‌است.
واکنش یک نماینده مجلس به عمامه پرانی در کشور/ طلاب از ترس با لباس شخصی بیرون می آیند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیده‌بان ایران، بمباران رسانه‌ای شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور در ماه‌های اخیر و همچنین درجا زدن برخی از رسانه‌های حاکمیتی در جنگ رسانه‌ای فعلی عاملی شده تا هر روز اخبار متناقضی از کشور به جهان مخابره شود. اما در میان این اخبار، گاهی برخی پدیده‌های اجتماعی نیز برآمده از جو رسانه‌ای حاکم بر جامعه تشدید می‌شوند.

موضوع عمامه پرانی در هفته‌های اخیر عاملی شده تا برخی از چهره‌های فرهنگی و دینی به آن واکنش نشان داده و اعتراض خود را به این اتفاق نشان دهند. اما در این میان برخی از روحانیون با صبر و حوصله به این رخداد نگاه کرده و همچنان معتقدند با اقدامات فرهنگی و روشنگری و دوری از حرکات هیجانی می‌توان جلوی تکرار چنین اتفاقاتی را در جامعه گرفت.

واکنش عضو فراکسیون روحانیت به عمامه پرانی/ روحانیت قدمی برای خیانت به مردم برنداشته است

محمدرضا مبلغی؛ نماینده کوهدشت و رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی در این رابطه به دیده‌بان ایران گفت: این گونه مسائل توسط دشمنان هدایت میشود ولی اینکه ما به یکدیگر توهین کنیم کار پسندیده‌ای نیست.

همان‌های که دم از آزادی میزنند چرا عمامه یک روحانی را می‌پرانند؟

وی ادامه داد: کشورهای غربی و شبکه‌های معاند دروغ‌پردازی میکنند، سوال اینجاست؛ همان‌های که دم از آزادی میزنند چرا عمامه یک روحانی را می‌پرانند؟ حتی بر اساس همان تعاریف آنها از آزادی هم به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که شما چه کار با لباس یک روحانی چه کار دارید؟ این حرکت زشت و ناپسندیده، نه با عقل نه با منطق و نه با دین و فرهنگ واخلاق همخوانی ندارد و توهین به روحانیت و هر قشری در جامعه هیچ جایگاهی ندارد.

مبلغی با بیان اینکه روحانیت معلم جامعه است افزود: ممکن است من که این لباس را پوشیده‌ام در یک جایی عملکرد خوبی هم نداشته باشم ولی لزومی ندارد که این کار را به سایر روحانیون تعمیم دهیم، به عنوان مثال اگر بنده خطایی کرده باشم باید شخص من مجازات شوم نه اینکه کل یک طیف زیر سوال بروند. این لباس، لباس پیغمبر است و نباید به آن توهین کرد.

نگاه‌ها به روحانیون طی دو ماه گذشته سنگین‌تر شده است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی این دو ماه که شاهد اتفاقاتی در کشور هستیم، نگاه‌ها به ما که روحانی هستیم سنگین‌تر شده‌است زیرا تبلیغات علیه روحانیت بیشتر شده است و ممکن است برخی از روحانیون و طلاب از بیم و ترس اینکه خدای نکرده به لباس‌شان بی‌احترامی و توهین شود با لباس شخصی بیرون بیایند.

دشمن به دنبال ایجاد هرج‌ومرج در کشور است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ماجرای عمامه پرانی به دیده‌بان ایران گفت: انسان باید ثبات قدم داشته باشد، بنده به عنوان یک روحانی اگر مسیری که انتخاب کردم را مسیر درست بدانم بایستی به راه خود ادامه دهم البته این برنامه‌ها از سمت دشمنان پشتیبانی میشود زیرا به دنبال ایجاد اختلاف و هرج‌ومرج در کشور هستند و برخی از افراد ناآگاهانه در این مسیر گام برمیدارند.