شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#سرمایه‌گذاری#سال آینده

آیا بیت کوین یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است؟

آیا بیت کوین یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است؟

فردای اقتصاد - مدیرعامل و بنیان‌گذار مایکرواستراتژی، یکی از بزرگترین شرکت‌های طرفدار و سرمایه‌گذار بیت کوین در جهان در طول کنفرانس پاسیفیک بیت کوین در لس آنجلس با کوین تلگراف به گفت‌وگو پرداخت. وی در این مصاحبه بیان کرد که سرمایه‌گذاری در بیت کوین و به طور رمزارزها یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و اگر تا یک سال آینده به پول خود نیاز دارید وارد این بازار نشوید.

سیلور به کوین تلگراف گفت که وقتی صحبت از بیت کوین به میان می‌آید،‌ باید یک چشم‌انداز طولانی‌مدت داشته باشید. اگر با افق زمانی کمتر از چهار سال بیت‌کوین می‌خرید، فقط در حال سفته‌بازی هستید.  هنگامی که افق زمانی شما بیشتر از چهار ساله باشد، واضح است که استراتژی میانگین‌سازی هزینه دلاری اهمیت دارد. میانگین‌سازی هزینه دلاری (Dollar-Cost Averaging) راهی برای کاهش مواجهه با نوسانات در سرمایه‌گذاری است. سیلور ادامه داد: شما دارایی‌ای‌ را می‌خرید که می‌خواهید برای یک دهه یا بیشتر روی آن سرمایه‌گذاری کنید؛ این ذخیره ارزش بلندمدت است.

مایکرواستراتژی مالک ۱۳۰ هزار بیت کوین است. از آنجایی که عرضه کل بیت کوین‌ها ۲۱ میلیون خواهد بود، بنابراین این شرکت می‌تواند می‌تواند ۰.۶۲ درصداز عرضه کل بیت کوین را در اختیار داشته باشد.

میانگین قیمت بیت‌کوین‌های خریداری شده توسط مایکرواستراتژی تقریباً ۳۰٬۶۳۹ دلار است؛ این بدان معناست در صورتی که این شرکت فناوری بخواهد بیت کوین‌های خود را به دلار تبدیل کند، با ضرر قابل‌توجهی مواجه خواهد شد. می‌توان گفت در حال حاضر این شرکت در ضرر تقریبا ۵۰ درصدی قرار دارد.

با این حال، سیلور نسبت به ضرر میلیاردها دلاری خود بی‌تفاوت است و می‌گوید: گرفتار این بازی نشوید و قیمت‌ها را روزبه‌روز و هفته‌به‌هفته دنبال نکنید. این میلیاردر، ارزش‌گذاری بیت کوین را با ارزش‌گذاری یک خانه مقایسه می‌کند. او مثالی را به شوخی بیان کرد: اگر خانه‌ای می‌خریدید، هر بار که به مهمانی می‌رفتید، ساعت ۱۱ شب یا نیمه شب بلند می‌شدید و می‌پرسیدید: «برای خانه من چقدر می‌پردازید؟ می‌خواهم همین الان کل خانه‌ام را به شما بفروشم». ممکن است یکی در پاسخ بگوید: «من واقعاً علاقه‌ای به خرید خانه ندارم؛ اما نصف مبلغی را که برای آن پرداختی به شما خواهم داد». بعد ناامید به خانه می‌روید و می‌گویید: «تمام پولم را از دست دادم».

او توصیه کرد از این اضطراب دوری کنید و اگر واقعاً در ۱۲ ماه آینده به پول نیاز دارید، بدانید این پول مناسب سرمایه‌گذاری نیست. سیلور توضیح داد که این سرمایه در گردش است.

سیلور توضیح داد:یک مدل منطقی این است که اگر در آرژانتین زندگی می‌کنید، پزو را برای یک یا دو ماه و دلار را برای یک یا دو سال نگه دارید. شما باید بیت کوین را برای یک یا دو دهه نگه‌ دارید. وقتی در آن دوره‌ها و بازه‌های زمانی به آن نگاه کنید، همه چیز معنا پیدا می‌کند.

در نهایت، همان‌طور که سیلور و مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو پیشنهاد کردند، بیت کوین‌های خود را در کیف پول غیرامانی خود نگه دارید.

با توجه به اینکه یک صرافی ارز دیجیتال دیگر با سرمایه مشتریان ناپدید شد، نگه‌داری بیت کوین توسط خودتان، تنها راهکار حفظ امنیت دارایی‌هایی است که نمی‌توان آن‌ها را مصادره کرد.