شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#مجلس#رئیس مجلس

مقام روسی: آمریکا، اروپایی ها را در دام تحریم های روسیه انداخت

مقام روسی: آمریکا، اروپایی ها را در دام تحریم های روسیه انداخت

مهر نوشت: رئیس مجلس دومای روسیه می گوید آمریکا با به راه انداختن تحریم ها بخش انرژی روسیه، کشورهای اروپایی را متضرر کرده است.

به نقل از تاس، رئیس مجلس دومای روسیه می گوید آمریکا با کشاندن اروپا به بازی تحریمی علیه روسیه، این کشورها را دچار آسیب کرده است.

«ویاچسلا ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده، اروپا را به جنگ های تحریمی خود علیه روسیه کشاند که در نتیجه آن این کشورها دچار بیکاری، تعطیلی مشاغل و دیگر معضلات شدند.

این قانونگذار روس در اظهاراتی در جریان سفر به ازبکستان افزود که روابط استراتژیک میان ایالات متحده و اروپا ازمدت ها پیش شکل گرفته است، اما شکل گیری این روابط در نهایت مشکلات، بیکاری و تعطیلی مشاغل را برای اروپا به ارمغان آورد.

ولودین در ادامه تاکید کردکه آمریکایی ها محصولات انرژی را با یک قیمت می خرند، اما آنها را به چهار برابر قیمت به اروپا می فروشند. از سوی دیگر، آنها اروپا را به جنگ های تحریمی خود علیه روسیه کشانده اند و پروژه های ما را که استفاده از انرژی ارزان را برای اروپایی ها ممکن کرده بود، و پایه توسعه صنعتی در آلمان، فرانسه و دیگر کشورها بود، را محدود ساختند.

رئیس دومای روسیه در تشریح رویکرد تحریمی غرب علیه روسیه، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از این شروع به اعتراف کردند که منابع انرژی روسیه پایه شکوفایی اروپا بود، اما ایالات متحده در اولین گام به سراغ قطع جریان آنها به اروپا رفت و شروع به جایگزینی منابع انرژی روسیه با منابع خود کرد.

310310