شهرخبر
قربانی تأکید کرد:

دیدگاه مثبت وزیر ارشاد درباره حمایت از فعالیت‌های قرآنی مردمی

نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به تشکیل جلسه‌ تعدادی از اعضای هیئت مدیره با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این جلسه نشان داد که برداشت‌هایی که از وزیر محترم نسبت به اتحادیه نقل قول می‌شد، صحیح نبوده بلکه دیدگاه ایشان نسبت به فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی بسیار مثبت است.

جلسه اتحادیه کشوری قرآنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان، رحیم قربانی، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به دنبال درخواست‌های مکرر اتحادیه کشوری از مسئولان وزارت ارشاد برای برگزاری جلسه درباره فعالیت‌های اتحادیه و ارائه دیدگاه‌ها و سیاست‌های وزارت اشاد در خصوص اتحادیه و نیز همکاری‌های متقابل، پس از گذشت ماه‌ها، سرانجام جلسه‌ای در دفتر وزیر ارشاد تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگانی از هیئت مدیره اتحادیه کشوری، از جمله محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل کشوری اتحادیه، امیرحجت مرادی و لاله افتخاری حضور داشتند و هرکدام به ارائه دیدگاه‌های خود، نظرات و مطالبات اتحادیه در بخش‌های مختف پرداختند.

قربانی تصریح کرد: در این جلسه درباره بحث بیمه، واگذاری بخش‌های اجرایی فعالیت‌های قرآنی در وزارت ارشاد به مؤسسات قرآنی، پیگیری بیمه قرآنیان، موضوع مالیات، فعالیت‌های مختلفی که در معاونت قرآن و عترت وجود دارد، انجام فعالیت‌های مشترک و سایر موارد مطروحه، رویکرد مثبتی داشتند و مقرر شد درباره موارد مصوب، با مدیران و معاونان مکاتبه شود.

وی بیان کرد: در راستای پیگیری امور و موارد مطروحه، وزیر محترم ارشاد، در همان جلسه با مشاوران و مدیران تحت نظارت تماس داشتند و مقرر شد در ارتباط با پیگیری سریع مصوبات، مکاتباتی صورت گیرد. این جلسه نشان داد که برداشت‌هایی که از وزیر نسبت به اتحادیه نقل قول می‌شده، صحیح نبوده بلکه دیدگاه ایشان نسبت به فعالیت‌های قرآنی بخش مردمی و لزوم حمایت از فعالیت‌های بخش مردمی، بسیار مثبت بود.

نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه در پایان بیان کرد: با دستور مساعد وزیر و تعامل و همکاری مدیران و معاونان وزارت ارشاد در اجرایی‌سازی موارد مورد بحث به آینده روشن پیش‌روی فعالیت‌های قرآنی بخش مردمی و حمایت از فعالیت‌های اتحادیه کشوری و استان‌ها و نیز مؤسسات قرآنی امیدوار هستیم.

در این نشست ضمن تأکید بر ظرفیت و جایگاه صنفی اتحادیه‌ها درباره واگذاری امور اجرایی به اتحادیه‌ها و واگذاری بخشی از صدور مجوز به اتحادیه‌ها، در خصوص ضرورت اخذ نظر اتحادیه‌ها در واگذاری اعتبارات تبصره ۱۷ به مؤسسات، ضرورت حل مشکلات قانونی مؤسسات از طریق معاونت حقوقی و پارلمانی وزارتخانه، ضرورت اخذ دستور ریاست جمهوری درباره سهم کارفرما و ضرورت عضویت اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی و... بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام