شهرخبر

تغییر رویه خرید آلمانی ها به دلیل افزایش تورم

بر اساس گزارش راشاتودی، نتایج نشان می‌دهد که 52 درصد از مصرف‌کنندگان آلمانی فقط محصولات مورد نیاز اولیه را خریداری می‌کنند، در حالی که حدود 30 درصد پاسخ داده‌اند که در کل کمتر خرید می‌کنند.

حدود 44 درصد گفتند که اکنون از خرید محصولات « مفرح و لوکس » اجتناب می‌کنند و از هر سه نفر یک نفر تلاش می‌کنند خرید غذا از رستوران‌ها را کاهش دهند و به جای آن در خانه آشپزی کنند.

 تنها 10 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که افزایش قیمت‌ها تاثیری بر عادت‌های خرید آن‌ها ندارد و این پاسخ‌ها بیشتر از سوی افرادی بود که دستمزد بالاتری داشتند.

این نظرسنجی بین 10000 مصرف کننده انجام شد.

لوتار استیبلین، کارشناس NielsenIQ، در توضیح یافته‌های این نظرسنجی گفت:« به نظر می‌رسد که افراد بیشتری به این فکر می‌کنند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا هزینه های زندگی را کاهش دهند.»

وی خاطرنشان کرد که مصرف کنندگان بیشتر به استراتژی های صرفه جویی در هزینه ها متوسل می شوند، مانند مقایسه قیمت ها و جستجوی پیشنهادات ویژه، همچنین روی آوردن به محصولات ارزان تر و خرید بیشتر از تخفیفات. 

برخی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که شروع به تغییر کامل خرید خود کرده اند، به جای کره، مارگارین می خرند، به جای آب معدنی بطری شده از آب لوله کشی استفاده می کنند و حتی از دئودورانت ها استفاده می کنند.

سایبلین تأکید کرد :« هر چه بحران بیشتر طول بکشد، مردم از فرصت‌های بیشتری برای پس‌انداز استفاده می‌کنند.»

بر اساس داده‌های اداره آمار فدرال (دستاتیس) که در اوایل ماه جاری منتشر شد، نرخ تورم سالانه آلمان در ماه اکتبر به 10.4 درصد رسید و به بالاترین حد تاریخی جدید رسید.

افزایش قیمت‌ها عمدتاً ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی بود که نسبت به سال قبل 43 درصد افزایش یافت و انتظار می‌رود در طول زمستان رشد بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام