شگرد مرد شیاد برای خالی کردن حساب مردم / لباس های شیک با قیمت ارزان

به گزارش رکنا؛ رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای با ترفند فروش لباس در فضای مجازی و بازگردانده شدن مبلغ کلاهبرداری شده به ارزش ۶۹ میلیون ریال به حساب شاکی خبر داد.

سرهنگ" احسان آنقی"رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان زرندیه مبنى برکلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش لباس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: در تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده، وی چنین بیان داشت که او پس از بازدید از فروشگاه اینترنتی و انتخاب لباس‌های مورد نظر خود، اقدام به واریز ۶۹ میلیون ریال به حساب شخص فروشنده کرده و پس از گذشت چند روز، دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است.

او اضافه کرد: با توجه به اقدامات فنی و تخصصی کارشناس پلیس فتا مرکزی، سرانجام سرنخ‌هایی از متهم اصلی این پرونده به دست آمد و بلافاصله پس ازهماهنگی با دستگاه قضائی، مبلغ کلاهبرداری شده از شاکی در حساب بانکی او مسدود و بار دیگر به حساب شاکی بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با تکمیل تحقیقات فنی درنهایت طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی دستگاه قضائی، متهم در استان دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شد.

سرهنگ"آنقی"در پایان با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به انجام کلاهبرداری با ترفند فروش لباس در فضای مجازی افزود: متهم دستگیر شده دراین عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

او در ادامه تاکید کرد: در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده‌ی فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی در حال فروش کالا‌های خود می‌باشند توجه نکنید و خرید‌های خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید و از پرداخت بیعانه و پرداخت وجه معامله پیش از مشاهده‌ی کالا جدا خودداری نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸ در ارتباط باشید.