شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قیمت نفت

قیمت نفت آمریکا همچنان در حال سقوط است

در معاملات اولیه امروز، قیمت نفت خام آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، معاملات آتی نفت در معاملات اولیه امروز دوشنبه بیش از ۲ دلار در هر بشکه از دست داد، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ ماه گذشته رسید، در زمانی که اعتراضات در چین - بزرگترین واردکننده نفت - به دلیل محدودیت‌های شدید کووید- ۱۹ نگرانی‌ها را در مورد تقاضا افزایش داد.

قیمت نفت برنت پس از کاهش به ۸۱.۱۶ دلار در اوایل جلسه، ۲.۱۶ دلار یا ۲.۶ درصد کاهش یافت و در ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر به ۸۱.۴۷ دلار در هر بشکه داد و ستد شد که پایین‌ترین سطح از ۱۱ ژانویه بود و در حال حاضر با ۸۱.۴ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.


قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲.۰۸ دلار یا ۲.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۲۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا پیشتر به ۷۳.۸۲ دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ بود. در حال حاضر هر بشکه ۷۳.۸۴ دلار معامله می‌شود.

هر دو معیار که در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده‌اند، ۳ هفته متوالی کاهش داشته‌اند. برنت هفته گذشته را با افت ۴.۶ درصدی به پایان رساند، در حالی که نفت خام آمریکا ۴.۷ درصد کاهش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات نیسان سکیوریتیز، پیش بینی کرد که محدوده معاملاتی WTI به ۷۰ تا ۷۵ دلار کاهش یابد.

او گفت که بسته به نتیجه نشست اوپک پلاس و سقف قیمت نفت روسیه، بازار ممکن است نوسانی باقی بماند.