شهرخبر

آب زیادی بخورید غلظت خون می‌گیرید!

آب زیادی بخورید غلظت خون می‌گیرید!

صدآنلاین | یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: مصرف زیاد موز در افرادی که کبد گرم و پرحرارت دارند و همچنین نوشیدن آب سرد فراوان باعث تشدید غلظت خون می‌شود.

به گزارش صدآنلاین مریم نواب‌زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات افراد، غلظت خون است که در فصول سرد مانند پاییز و زمستان شدت می‌گیرد، اظهار کرد: این غلظت خون می‌تواند عوارضی را ایجاد کند که گاه بسیار شدید است.

وی با بیان اینکه این عوارض در افراد سالمند می‌تواند باعث انسداد عروق شود، افزود: غلظت خون یکی از نشانه‌های است که همراه بسیاری از مشکلات برای فرد است.

نواب‌زاده با بیان اینکه این عوارض در جغرافیای خراسان جنوبی و باتوجه به اقلیم گرم و خشک بسیار بیشتر نیز دیده می‌شود، تصریح کرد: عادت‌های امروزی نیز به تشدید غلظت خون کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مصرف زیاد چای، استفاده از قهوه و نسکافه و مصرف آب سرد فراوان نیز باعث تشدید غلظت خون می‌شود، اظهار کرد: مصرف آب به صورت ناشتا و همراه با مصرف غذا و یا بعد از فعالیت بدنی شدید باعث غلظت خون می‌شود.

نواب زاده با بیان اینکه مصرف زیاد موز در افرادی که کبد گرم و پرحرارت دارند و استرس و هیجان زیاد باعث تشدید غلظت خون می‌شود، ادامه داد: علائم غلطت خون شامل خستگی، خواب آلودگی و سنگینی بدن که تا پیش از این وجود نداشته، است.

وی افزود: توصیه می‌شود اگر فرد این علائم را داشت به متخصصان طب ایرانی مراجعه کند تا با ارائه راهکارهایی در سبک زندگی غلظت خون تقلیل یابد چراکه اگر درمان نشود مسبب مشکلات شدیدی در سلامت فرد خواهد شد.

نواب زاده با بیان اینکه بسیاری از سکته‌های قلبی در صبح‌های سرد زمستان و پاییز رخ می‌دهد و اگر از بروز غلظت خون جلوگیری نشود اثرات بدی خواهد داشت، تصریح کرد: غلظت خون نیازمند پیشگیری است که به راحتی می‌توان با یک برنامه غذایی و تغییر سبک زندگی از آن جلوگیری کرد.