شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

شکایت ایران به شرکت های آلمانی مبنی بر فروش مواد و سلاح شیمیایی

شکایت ایران به شرکت های آلمانی مبنی بر فروش مواد و سلاح شیمیایی

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص شکایت ایران به شرکت های آلمانی مبنی بر فروش مواد و سلاح شیمیایی گفت: روزچهارشنبه روز همبستگی با قربانیان سلاح شیمیایی است جالب است بدانید که بنده در طول دوران دفاع مقدس شخصا بر مبنای وظیفه ملی این توفیق را داشتم که در کنار رزمندگان دفاع مقدس باشم و این ماسک مخوف همیشه همراه ما بود چراکه رژیم صدام برای استفاده از سلاح های شیمیایی ابایی نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود در خصوص شکایت ایران به شرکت های آلمانی مبنی بر فروش مواد و سلاح شیمیایی گفت: روزچهارشنبه روز همبستگی با قربانیان سلاح شیمیایی است. جالب است بدانید که بنده در طول دوران دفاع مقدس شخصا بر مبنای وظیفه ملی این توفیق را داشتم که در کنار رزمندگان دفاع مقدس باشم و این ماسک مخوف همیشه همراه ما بود چراکه رژیم صدام برای استفاده از سلاح های شیمیایی ابایی نداشت.

وی افزود: در طول دوران جنگ تعدادی از دولت‌های غربی به ویژه آلمان از آن علیه ملت ایران در دفاع مقدس داشتند و محموله ها و سلاح های شیمیایی را در اختیار رژیم بعث قرار دارند. در رسانه های المان در ابتدای دهه نود میلادی به نقش المان تصریح شد.

کنعانی ادامه داد: نتیجه گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که المان نقش مهمی در این خصوص داشته است ومجله اشپیگل المان در این خصوص هم نوشته است و ما در المان همواره شاهد نقض حقوق بشری و حقوق زنان بودیم.

انتهای پیام