شهر خبر

وزیر صهیونیست: معضل اصلی اسرائیل تقویت ائتلاف ایران و روسیه است

وزیر صهیونیست: معضل اصلی اسرائیل تقویت ائتلاف ایران و روسیه است

«حاییم رامون» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی اذعان کرد که معضل اصلی تل آویو، هم پیمانی میان ایران و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، حاییم رامون وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در کابینه نتانیاهو در سال ۲۰۰۶، در گفتگو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: معضل اساسی اسرائیل در شرایط کنونی ائتلاف شکل گرفته میان ایران و روسیه است، این هم پیمانی پیامدهای سنگینی دارد که باید ما را نگران کند.

رامون افزود: پوتین در این روزها به مذاکره و گفتگو با مقامات ایرانی مشغول است و این دغدغه اصلی وی در این روزها است، ائتلاف ایران و روسیه در شرایط کنونی باید ما را نگران سازد چون این هم پیمانی حتی از زمان جنگ سوریه نیز قوی‌تر شده و پیامدهای خطرناکی خواهد داشد.

وی در ادامه این گفتگو به تهدیدات ناشی از مقاومت در لبنان و سوریه علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: من از این مساله نگران هستم که همکاری نزدیک میان ایران و روسیه به دستیابی حزب الله لبنان به سیستم‌های دفاع موشکی پیشرفته منجر شود، مسأله‌ای که موازنه قوا در منطقه را برهم خواهد زد.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم ایران، حزب الله را به این گونه از تسلیحات مجهز سازد، چون در این صورت واقعیت‌های میدانی تغییر می‌کند و باید با هر هزینه‌ای از این رخداد جلوگیری کنیم.

حاییم رامون با تاکید بر اینکه روسیه به هم پیمان اصلی ایران در همه بخش‌ها تبدیل شده، افزود: در این شرایط اسرائیل باید در کنار اوکراین قرار بگیرد، نه به این معنا که به آنها سلاح بدهیم، اما باید با اتخاذ مواضع و دیگر اقدامات بدون عبور از خط قرمز در کنار کی‌یف باشیم.