شهر خبر

موضع تحریک‌آمیز بن گویر درباره تعرض به مسجدالاقصی/واکنش فلسطینیان

موضع تحریک‌آمیز بن گویر درباره تعرض به مسجدالاقصی/واکنش فلسطینیان

ایتمار بن گویر رئیس حزب قدرت یهودی و از شخصیت های راستگرای افراطی که وزیر پیشنهادی امنیت داخلی در کابینه نتانیاهو نیز هست، اعلام کرد در آینده نزدیک به مسجدالاقصی یورش خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، ایتمار بن گویر رئیس حزب قدرت یهودی در گفتگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی از عزم خود برای یورش به مسجدالاقصی سخن گفت.

وی که از شخصیت‌های راستگرای افراطی محسوب می‌شود و گزینه اصلی وزارت امنیت داخلی در کابینه جدید نتانیاهو است، شامگاه گذشته در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد: من در چند روز آینده در زمانی که به صورت علنی اعلام نخواهد شد به مسجدالاقصی یورش می برم و این مساله با هماهنگی پلیس اسرائیل (رژیم صهیونیستی) انجام خواهد شد.

وی دلیل عدم اعلام زمان این تعرض را به دلیل نگرانی از ایجاد تنش در داخل مسجدالاقصی اعلام کرد.

این در حالی است که پیش از این محافل امنیتی رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای منفی انتخاب بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه نتانیاهو هشدار داده بودند.

محافل صهیونیستی معتقدند بن گویر دست به اقداماتی خواهد زد که شرایط در مسجدالاقصی، قدس اشغالی و کل منطقه را ناآرام خواهد ساخت.

در واکنش به این رخداد، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد: طرح ایتمار بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی شکست خواهد خورد.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی نیز در سخنانی تاکید کرد: ملت فلسطین به بن گویر اجازه نخواهند داد که حرمت مسجدالاقصی را زیر پا بگذارد!