شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیونل مسی#آرژانتین#تاریخ

لب‌خوانی شادی بعد از گل لیونل مسی | رمزگشایی از جمله کاپیتان آرژانتین در لحظه تاریخی

لیونل مسی به رکورد گل‌های زده دیه‌گو مارادونا، ۸ گل در جام‌جهانی، رسید و تنها بازیکن تاریخ شد که در ۵ دوره این بازی‌ها پاس گل داده است.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، خیلی عادت بدی است که هر بار مسی و رونالدو در یک مسابقه حاضر می‌شوند و طبیعتا گلی هم می‌زنند، باید گزارش مفصلی درباره رکوردهای جدیدی که زده‌اند، بنویسیم. مسی در بازی با عربستان نخستین بازیکن تاریخ شد که در ۵ دوره جام جهانی بازی می‌کند، در برد ۲ بر صفر آرژانتین مقابل مکزیک هم او رکوردهای دیگری زد. آرژانتین تا قبل از گل اول هیچ حرفی در برابر مکزیک نداشت و همین‌جاست که کسی مثل مسی باید نشان دهد چرا مسی است. به‌قدری روی او فشار بود که وقتی دقیقه ۶۴ گل زد، در لب‌خوانی شادی بعد از گلش مشخص شد نام دیه‌گو مارادونا را به زبان آورده. او زیر لب و رو به آسمان ‌گفت: «گراتسیس دیه‌گو» به‌معنای «ممنون دیه‌گو». او در برخی رکوردها با مارادونای اسطوره‌ای برابری کرد و حالا در مقایسه با او فقط یک قهرمانی جهان کم دارد. مسی مثل مارادونا نایب‌قهرمانی را تجربه کرده است.

رکورد بیشترین بازی برای تیم ملی آرژانتین در جام‌های جهانی؛ مارادونا و مسی هر کدام ۲۱ بازی.

رکورد بیشترین گل برای تیم ملی آرژانتین در جام‌های جهانی؛ گابریل باتیستوتا: ۱۰گل، مارادونا: ۸گل، لیونل مسی: ۸گل و گیرمو استابیله: ۸ گل.

مسی نخستین بازیکن آرژانتینی است که از سال۱۹۶۶ در ۲ بازی جام‌جهانی هم گل زده و هم پاس گل داده است (سال۲۰۰۶ مقابل صربستان و جام ۲۰۲۲ مقابل مکزیک). کاپیتان آرژانتین جوان‌ترین و پیرترین بازیکنی است که موفق به ثبت چنین رکوردی شده است؛ سال۲۰۰۶ با ۱۸سال و ۳۵۷روز سن در برابر صربستان و سال۲۰۲۲ با ۳۵سال و ۱۵۵روز سن در برابر مکزیک.

ستاره پاری‌سن‌ژرمن به نخستین‌بازیکن در تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که در ۵ جام‌جهانی موفق به دادن پاس گل می‌شود؛ ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ (۲ پاس ‌گل) و ۲۰۲۲. البته پاس‌گلی که به فرناندس داد، کار عجیبی نبود و این نبوغ همبازی‌اش بود که باعث گل دوم شد. پاس‌گل‌های طبیعی مسی چیز دیگری است.

مسی تعداد گل‌هایش را در ادوار جام‌جهانی با کریستیانو رونالدو هم برابر کرد؛ هر دو ۸ گل.

از ۵۷ گل به ثمر رسیده در جام‌جهانی تا این بازی، تنها ۳ گل خارج از محوطه بوده است؛ گل روزبه چشمی به ولز، گل کودی گاکپو هلندی به اکوادور و گل مسی مقابل مکزیک.

این نوزدهمین گل و پانزدهمین پاس‌گل مسی در این فصل بود؛ مسی در این فصل برای تیم باشگاهی و ملی در ۲۴ بازی، ۱۹ گل و ۱۵ پاس گل ثبت کرده است.

بازی مکزیک- آرژانتین رکورد تماشاگر در این دوره را زد. در ورزشگاه لوسیل ۸۸ هزار و ۹۶۶ تماشاگر شاهد بازی بودند؛ بالاترین میزان تماشاگر در تاریخ جام‌جهانی از زمان فینال ۱۹۹۴ در آمریکا بین برزیل و ایتالیا.

آرژانتین در ۱۱ بازی آخر مقابل مکزیک بدون شکست بوده (۸ برد و ۳ تساوی) و آخرین‌بار سال ۲۰۰۴ یک بر صفر به این تیم باخته بود.

هر ۴ رویارویی ۲ تیم در جام‌جهانی با شکست مکزیک همراه بوده است. فقط نیجریه مقابل‌ آرژانتین بیشتر بازی کرده و شکست خورده که این یک رکورد بین همه تیم‌هایی است که مقابل تیمی دیگر بازی کرده و همه را در جام‌جهانی باخته‌اند.

آرژانتین در ۶ بازی آخر در جام‌جهانی فقط یک برد مقابل نیجریه و یک تساوی مقابل ایسلند داشت و بقیه را باخته بود. این نخستین بازی بدون گل خورده این تیم بعد از مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ است. از آن زمان به بعد آرژانتین در ۶ بازی گل خورده بود.

در دیدار آرژانتین و مکزیک، فقط ۹شوت از جانب ۲ تیم به سمت دروازه‌ها روانه شد. این کمترین تعداد شوت در یک دیدار جام‌جهانی از سال۱۹۶۶ (زمان جمع‌آوری داده‌ها) بوده است.