شهرخبر

خورشید چقدر مضر است ؟ اهمیت مراقبت از پوست

خورشید چقدر مضر است ؟ اهمیت مراقبت از پوست

صدآنلاین | یک متخصص پوست در خصوص روش های مراقبت از پوست در روزهای گرم سال، گفت: در فصول گرم سال به طور معمول تابش نور خورشید شدیدتر است و آسیب هایی هم که به پوست وارد می شود به تبع آن شدیدتر است، بنابراین افراد باید در این روزهای سال مراقبت ویژه‌ای از پوست خود داشته باشند.

به گزارش صدآنلاین دکتر الیاس سلیمی استفاده از لباس های آستین کوتاه در روزهای گرم سال که موجب تماس مستقیم نورخورشید با پوست می شود را با خطرات بسیاری برای پوست همراه دانست.
وی افزود: نکته مهم برای محافظت پوست پوشاندن آن در برابر نور خورشید است، بنابراین توصیه می شود تمام افراد در این روزهای گرم سال از لباس های پوشیده و آستین بلند استفاده کنند.

دکتر سلیمی گفت: بسیاری مردان در این روزها از لباس های آستین کوتاه استفاده می کنند که این امر موجب آسیب پوست آنها در برابر نورخورشید و حتی افزایش احتمال سرطان های پوست می شود، بنابراین باید تا حد امکان تمام نقاط پوست که در برابر نورآفتاب قرار دارد را با لباس های پوشیده و آستین بلند بپوشانیم.

این متخصص پوست یادآور شد: البته البسه استفاده شده در این ایام سال باید نخی و با رنگ روشن باشد که از گرم شدن بدن جلوگیری کند.

دکتر سلیمی گفت: در خصوص پوست سر بویژه برای مردانی که دچار طاسی شده اند هم توصیه می شود هنگام قرارگیری در مقابل نور آفتاب حتما از کلاه استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از کلاه همچنین برای افرادی مانند کشاورزان، کارگران و حتی کوهنوردان که فعالیت آنها در مقابل نورخورشید است، به طور جد توصیه می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مراقبت از پوست صورت هم گفت: برای محافظت از پوست صورت استفاده از کرم ضدآفتاب در این روزهای گرم سال بیش از هر زمانی ضرورت دارد و افراد باید به خوبی پوست خود را با آن بپوشانند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود در این روزهای گرم سال از مواد آبرسان و موادی که بتواند رطوبت پوست را حفظ کنند به میزان بیشتری استفاده شود.

دکتر سلیمی در خصوص محافظت از پوست دست هم گفت: توصیه می شود ضدآفتاب برای روی دست هم استفاده شود. استفاده از دستکش های نخی سفید به ویژه برای رانندگان نیز گزینه خوبی برای محافظت از پوست دست است.

این متخصص پوست در پایان توصیه کرد: افراد حتی المقدور از ساعت 12 تا 16 ظهر از منزل خارج نشده و در محیط های مسقف بمانند.