شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هندبال

کسب سهمیه جهانی اتفاقی نبود/ هندبال زنان می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد

کسب سهمیه جهانی اتفاقی نبود/ هندبال زنان می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد

کارشناس هندبال گفت: کسب سهمیه جهانی توسط تیم ملی هندبال زنان ایران اتفاقی نبود.

حسن پروانه، کارشناس هندبال درباره شرایط تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: وسلین وویوویچ چند ماهی است که در کنار تیم ملی حضور دارد و حتی در مسابقات بازی های کشورهای اسلامی همراه تیم بود، بنابراین به نظر می‌رسد آن هماهنگی و شناختی که باید شکل می گرفت به وجود آمده باشد اما فراموش نکنیم مهمترین ابزار برای هر مربی بازیکنان هستند. ما در یک دوره ای یک تیم داشتیم که حالا از تیم فقط چهار نفر باقی مانده بهتر است در این شرایط به این مربی و تیمش فرصت بیشتری بدهیم تا بتوانند تیم منسجمی را تشکیل دهند. وسلین مربی با تجربه ای است ولی باید انتظار ما از او معقول باشد.

گلر اسبق تیم ملی هندبال با بیان اینکه مسابقات لیگ می‌تواند در روند آماده سازی ملی پوشان موثر باشد، گفت: در دو سال اخیر مسابقات لیگ برتر به صورت متمرکز بود که آن کیفیت لازم را نداشت اما خوشبختانه امسال این رقابت‌ها مثل روال همیشگی به صورت رفت و برگشت در حال برگزاری است که انصافا مسابقات خوبی را هم شاهد هستیم. این نوع لیگ حتما می‌تواند در جهت آماده سازی ملی‌پوشان تاثیرگذار باشد بنابراین نباید از این لیگ غافل بمانیم.

حسن پروانه در پایان با اشاره به کسب سهمیه جهان توسط تیم ملی بانوان نیز عنوان کرد: تیم ملی هندبال زنان ایران موفق شد برای دومین بار مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست بیاورد که به اعتقاد من با توجه به شرایطی که تیم داشت دستاورد بزرگی است. تیم هندبال زنان نشان داد سهمیه ای که دوره قبل به دست آوردند اتفاقی نبود و حاصل تلاش‌های شبانه روزی آنها بود. پیشتر عنوان می شد بخاطر کرونا و نبود تیم‌های مطرح آسیا ما موفق به کسب این مجوز شدیم ولی این دوره ثابت شد که واقعا زنان هندبالیست کشورمان توانایی بالایی دارند و حتما در صورت حمایت بیشتر می توانند در جهان هم موفق تر از قبل ظاهر شوند.

انتهای پیام/