شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#وزیر کشور

وزیر کشور اوکراین:

خاموشی های برق خشونت خانگی در اوکراین را افزایش داده است

خاموشی های برق خشونت خانگی در اوکراین را افزایش داده است

وزیر کشور اوکراین از افزایش موارد خشونت های خانگی در این کشور درپی خاموشی های برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر کشور اوکراین از افزایش خشونت‌های خانگی در این کشور درپی قطعی‌های برق در اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، «دنیس موناسترسکی» وزیر کشور اوکراین در تلگرام نوشت: تماس‌ها با خط خشونت‌های خانگی افزایش یافته است. خشونت نباید به نزدیکان و دوستان منتقل شود.

این در حالی است که شهردار کی یف پایتخت اوکراین پیش از این از احتمال بهبود نسبی وضعیت تامین برق در این شهر خبر داده بود.

«کلیچکو» شهردار کی یف روز شنبه اعلام کرد که احتمال دارد از فردا، قطع برق اضطراری در کی یف جای خود را به قطعی‌های برنامه ریزی شده بدهد.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف روز پنج شنبه هم در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد از ساکنان کی یف از صبح روز پنجشنبه دسترسی به برق ندارند.

این مقام شهری کی یف افزود که دسترسی به آب در این شهر تا حدی تامین شده است.

یک رسانه اوکراینی، با اشاره به قطع برق عمده ساکنان پایتخت اوکراین، به نقل از شهردار کی یف نوشت: بازگشت برق به پایتخت اوکراین به از سرگیری تعادل در سیستم شبکه برق اوکراین بستگی دارد.

«آندری یرماک»، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، روز چهارشنبه گفت که قطع برق این کشور ممکن است هفته‌ها به طول بینجامد و این امر نشان دهنده آن است که نیاز به ذخیره استراتژیک ژنراتورهای الکتریکی برای اوکراین بسیار مهم است.

حملات گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.