خشم کرواسی از تغییر پرچمش در تلویزیون کانادا

کشور کرواسی از گاف تلویزیون دولتی کانادا در تغییر دادن پرچم این کشور پیش از شروع دیدار کرواسی و کانادا در جام جهانی به شدت عصبانی است.

تیم ملی کرواسی امشب موفق شد تیم ملی کانادا را 4-1 شکست دهد تا هواداران فوتبال این کشور شبی شاد را پشت سر بگذارند. ولی کروا‌ت‌ها در عین حال از گافی که تلویزیون دولتی کانادا پیش از شروع این مسابقه داد عصبانی هستند.

بنگاه خبرپراکنی کانادا CBC پیش از شروع دیدار تیم ملی این کشور مقابل کرواسی در برنامه‌ای که به بررسی تیم‌های گروه F می‌پرداخت به جای پرچم کرواسی از پرچمی عجیب استفاده کرد که کروات‌ها را خشمگین کرده است. رسانه‌های کروات از این گاف تلویزیون کانادایی به عنوان یک رسوایی یاد کرده‌اند.

تصویری از تلویزیون کانادا که پرچم کرواسی را به شکلی متفاوت با پرچم اصلی این کشور نشان داده است. کروات‌ها از این گاف تلویزیون کانادایی خشمگین هستند

رسانه کروات اسپورتسکه ژورنال در گزارشی نوشت: "این دومین حضور کانادا در جام جهانی است. آنها اولین بار در سال 1986 و جام جهانی مکزیک حضور در این رقابتها را تجربه کردند و تا امروز 36 سال زمان داشتند تا خودشان را برای حضور دوباره در این رویداد بزرگ آماده کنند. اما به نظر می‌رسد تلویزیون کانادا بعد از گذشت این همه سال همچنان آمادگی پوشش رسانه‌ای جام جهانی را ندارد. یافتن دلیل این گاف عجیب و رسوایی برای ما واقعا غیرممکن است.

خشم کرواسی از تغییر پرچمش در تلویزیون کانادا

ما امروز در دنیای اینترنت زندگی می‌کنیم؛ دنیایی که دسترسی به اطلاعات از گوشه و کنار دنیا راحت‌تر از هر زمان دیگری است. برای همین واقعا عجیب است که در تلویزیون کانادا با آن همه خدم و حشم یک نفر نبوده که قبل از انتشار پرچم ملی ما به خودش زحمت بدهد و درست بودن طرح آن را بررسی کند. از این گذشته، کانادایی‌ها چقدر جاهل و در اطلاعات عمومی ضعیف هستند که هیچکس در تلویزیون‌شان پرچم کشوری که دوره گذشته نایب‌قهرمان جام جهانی بوده است را نمی‌شناسد. این یک رسوایی تمام‌عیار است".