شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#بیمه

معاون پرستاری وزارت بهداشت؛

بیمه ها در مقابل خدمات پرستاری در منزل مقاومت می کنند

بیمه ها در مقابل خدمات پرستاری در منزل مقاومت می کنند

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بیمه ها نسبت به پوشش‌دهی خدمات پرستاری در منزل مقاومت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در نشست کارگروه پرستاری جامعه نگر، اظهار کرد: ممکن است کمیت تعرفه گذاری خدمات پرستاری مورد انتقاد برخی باشد اما باید از یک جایی شروع می‌شد. قطعاً وضعیت موجود مطابق تصور و انتظار ما نبود اما مطمئناً با تلاش‌های مشترک، مسیر خوبی در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طی خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از راهکارها برای افزایش قدرت در کشور، سازماندهی صحیح پرستاران و بهیاران و کمک بهیاران است به شرط آنکه سطح‌بندی رعایت شود.

عبادی با بیان اینکه اگر نگاه ما به هوم کر از منظر ارتقای سواد سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها باشد می‌تواند تولید قدرت و ارزش کند؛ گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال اجرا شد اما از زمان تدوین و تلاش‌ها برای تصویب این قانون تا زمان اجرای آن، حدود ۳۰ سال طول کشید و در زمینه خدمات هوم کر نیز باید به همین شکل تلاش شود.

وی با بیان اینکه آئین نامه وزارتی خدمات مراقبت پرستاری در منزل از دهه‌های گذشته تدوین شده؛ بیان کرد: الان در حال بازبینی است و پس از رفع مشکلات حقوقی و…، شرایط آن تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر حدود ۱۳۷۰ مرکز هوم کر فعال در کشور وجود دارد، گفت: تعداد مراکز قانونی در حال افزایش است و هر مشکلی که وجود داشته باشد پرستاران به صورت خود تنظیمی آن را از عرصه فعالیت‌های حرفه‌ای حذف می‌کنند.

عبادی تصریح کرد: از موضوع تعرفه‌گذاری به شکل روتین عبور کرده‌ایم و امیدواریم مردم از این تعرفه‌ها منتفع شوند و کیفیت مراقبت نیز افزایش یابد. هدف ما باید پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل باشد؛ در این صورت حجم بیشتری از مردم می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و این خدمات برای آنها مقرون به صرفه خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: الان ۸ میلیون نفر سالمند در کشور داریم که ۱.۵ میلیون نفر از آنها بیش از سه دارو در روز مصرف می‌کنند و ۳۵۰ هزار نفر از آنها نمی‌توانند از خود مراقبت کنند و اگر به این ۳۵۰ هزار نفر خدمات مراقبت در منزل ارائه شود اتفاق بزرگی خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه بیمه‌ها نسبت به پوشش‌دهی این خدمات مقاومت می‌کنند، در حالی که خدمات مراقبت پرستاری در منزل ارزان‌تر است و طول مدت بستری را کاهش می‌دهد.