شهر خبر

در اعتراض به افزایش هزینه‌ها؛

ده‌ها هزار معترض اسپانیایی خواستار استعفای نخست وزیر شدند

ده‌ها هزار معترض اسپانیایی خواستار استعفای نخست وزیر شدند

هزاران نفر از معترضان اسپانیایی در اعتراض به افزایش هزینه‌ها بار دیگر خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات اعتراضی سازماندهی شده توسط حزب دست راستی Vox در شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا برگزار شد.

بر اساس اعلام این رسانه، معترضان خواستار استعفای پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا شدند که به عقیده آنها دولتش قادر به مقابله با بحران و افزایش قیمت‌ها در سراسر کشور نیست.

به گفته پلیس، حدود ۳۰ هزار نفر در این تضاهرات شرکت کردند؛ اما سازمان دهندگان می‌گویند حدود ۸۰ هزار نفر حضور یافته‌اند.

در همین رابطه، صدها هزار اسپانیایی ۲۳ آبان ماه در اعتراض به برنامه‌های دولت در امور مراقبت‌های بهداشتی، با شعار «مادرید به نام بهداشت عمومی قیام می کند»، در شهر مادرید پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات به درخواست اتحادیه‌های فعال در زمینه بهداشت و احزاب سیاسی چپگرا و اقشار اجتماعی مختلف برگزار شد و شمار شرکت کنندگان در آن بیش از ۶۵۰ هزار نفر برآورد شد.

این در حالی است که دولت اسپانیا مدعی حضور حدود ۲۰۰ هزار نفر در این تظاهرات شده بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات بر ضرورت افزایش بودجه مراقبت‌های بهداشتی اولیه و نیز گسترش شمار کارکنان در این حوزه تاکید کردند.

معترضان گفتند با وجود اینکه مادرید از بیشترین درآمد سرانه در اسپانیا برخوردار است اما دولت محلی کمترین مبلغ را به هر فرد در زمینه مراقبت‌های بهداشتی اولیه ارائه می کند.

«ایزابل دیاز آیوسو» رئیس حزب حاکم «مردم» در مادرید طی سال‌های اخیر با انتقادات شدیدی از سوی حزب راست‌گرای میانه مواجه بوده است.

این در حالی است که آیوسو وجود کمبود در کادر پزشکی را رد کرده و مدعی بود که احزاب چپگرا قبل از انتخابات شورای شهر و منطقه‌ای در سال ۲۰۲۳ دست به این اعتراضات و اعتصاب‌ها زده‌اند.