شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#میلیارد دلار#ایالات متحده

تهدید امنیت غذایی آمریکا با خشکسالی بی‌سابقه در کالیفرنیا

تهدید امنیت غذایی آمریکا با خشکسالی بی‌سابقه در کالیفرنیا

بر اساس مطالعه‌ای که برای اداره غذا و کشاورزی ایالت کالیفرنیای آمریکا صورت گرفته است، خشکسالی‌های شدید در این ایالت که در کشاورزی ایالات متحده سرآمد است، منجر به از دست دادن حداقل ۳ میلیارد دلار از درآمد این بخش در دو سال گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس مطالعه‌ای که برای اداره غذا و کشاورزی ایالت کالیفرنیای آمریکا صورت گرفته است، خشکسالی‌های شدید در این ایالت که در کشاورزی ایالات متحده سرآمد است، منجر به از دست دادن حداقل 3 میلیارد دلار از درآمد این بخش در دو سال گذشته شده است.

این تحقیق نشان می‌دهد که مجموع آب‌های سطحی در دره مرکزی تا 43 درصد در سال‌های 2021 و 2022 کاهش یافته است و کشاورزان کالیفرنیایی را مجبور کرده بیش از 1.3 میلیون هکتار زمین کشاورزی را بدون کشت رها کنند که بیش‌ترین مساحت ثبت شده در سال‌های اخیر است.

دره مرکزی ایالت کالیفرنیا که نزدیک به یک چهارم محصولات کشاورزی ایالات متحده از جمله 40 درصد میوه و آجیل را در خود جای داده، بیش‌ترین آسیب را از این خشکسالی دیده و تاکستان و سبزیجات بیش‌ترین علت کاهش این درآمد بوده است.

در این گزارش آمده است: عدم کشت زمین در کوتاه‌مدت رایج‌ترین اقدام در طول این خشکسالی بوده است. برای برخی محصولات زراعی مانند برنج و غلات عدم کشت گسترده ثبت شد، در حالی که تولید گوشت گاو و شیر کمتر از چیزی که تصور می‌رفت، ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 70 درصد از زمین های آبی در حوضه رودخانه کلرادو برای پرورش خوراک دام استفاده می شود و خشکسالی به ناچار قیمت این محصولات را نیز افزایش می دهد.

پیش از این، مطالعه ای که اوایل سال جاری میلادی توسط مجله ملی تغییر آب و هوا منتشر شد، نشان داد که جنوب غربی ایالات متحده خشک ترین دوره 22 ساله خود را در حداقل 1200 سال گذشته تجربه کرده است.

دریاچه مید از رودخانه کلرادو تغذیه می شود و منابع آن به دلیل استفاده بیش از حد حتی در شرایط آب و هوایی معمولی کاهش یافته است.

سال گذشته، دولت فدرال ایالات متحده کمبود بی سابقه آب در دریاچه مید و حوضه رودخانه کلرادو را اعلام کرد و نسبت به قطع آب هشدار داد.

انتهای پیام/