شهرخبر

فدراسیون فوتبال ایران از آمریکا به فیفا شکایت می‌کند

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال درمورد انتشار پرچم جمهوری اسلامی ایران بدون آرم الله، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال از طریق کمیته اخلاق فیفا پیگیری خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایران از آمریکا به فیفا شکایت می‌کند
به گزارش سلام نو به نقل از فارس،فدراسیون فوتبال کشورمان به دلیل رفتار زشت آمریکایی از این تیم به کمیته اخلاق فیفا شکایت می کند.

صفی الله فغانپور درمورد انتشار پرچم جمهوری اسلامی ایران بدون آرم الله، اظهار داشت: قبل از هر بحثی پیروزی تیم ملی مقابل ولز را به مردم شریف ایران تبریک می گویم. امیدوارم این روند در بازی بعدی هم ادامه پیدا کرده و تیم ما مقابل آمریکا هم پیروز از زمین بیرون بیایدتا باعث شادی همه ایرانی ها شود.

وی افزود: در عرف بین المللی احترام به پرچم یک کشور یک الگو است و همه کشورها باید آن را رعایت کند به همین دلیل اقدامی که در خصوص پرچم ایران صورت گرفته خلاف مقررات بین المللی و اخلاق است و قطعا فدراسیون فوتبال این موضوع را از طریق کمیته اخلاق فیفا پیگیری خواهد کرد و آمریکایی ها باید پاسخگو باشند.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: قطعا آمریکایی ها می خواهند با این اقدام در آستانه این بازی مهم تیم ما را تحت تاثیر قرار دهند. فعلا باید روی این بزای تمرکز کنیم و ان شاء الله پس از حصول موفقیت، تیم حقوقی در زمان مناسب از آمریکا شکایت خواهد کرد.

فغانپور در خصوص اظهارات توهین آمیز اخیر کلینزمن، توضیح داد: همه رسانه ها در مورد این حرکت کلینزمن موضع گرفته و به اتفاق گفتند او کار غیر اخلاقی انجام داده است. کلینزمن باید حرف هایش را ثابت کند. او عضو کمیته فنی فیفا است و باید فدراسیون جهانی هم به اظهارات کلینزمن هم واکنش نشان دهد. جدا از اینکه خودمان در صدد طرح شکایت علیه وی، از فیفا می خواهیم نسبت به این موضوع موضع گیری کند. می خواهیم فیفا فوری واکنش نشان داده و از کلینزمن بخواهد استعفا دهد و یا او را از عضویت در کمیته فنی خودش خارج کند. خودمان هم اقدامات قانونی و حقوقی علیه او انجام خواهیم داد زیرا موضوع مطرح شده سبب شد او از دید همه ورزشی ها به عنوان فردی که نابخردانه و غیر فنی صحبت کرده، شناخته شود.

وی افزود: این اظهارات سبب هجمه زیاد به کلینزمن شده و البته دست ما هم برای انجام اقدامات حقوقی و قانونی باز است.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اگر کلینزمن فنی صحبت می کرد ایرادی نداشت، اما اظهارات غیر فنی اش که محلی از اعراب ندارد تاحدی مشکوک است، گفت: همه اهالی فوتبال از کلینزمن توقع داشتند اگر قرار است در مورد تیم ها و کشورها اطهار نطر کند، فنی باشد، اما از او صحبت خارج از مسائل فنی توقع نمی رفت. اگر علیه کشور و تیم ملی فنی صحبت می کرد ایرادی نداشت و می گفتیم نظرش را اعلام کرده است، اما این اظهارات خارج از مسائل فنی، قطعا در مجامع بین المللی و فیفا قابل پیگیری است و ما هم این کار را انجام می دهیم.