پیش بینی مربی خارجی پرسپولیس از نتیجه بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022

«پپه» لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس که این فصل در کادر فنی یحیی گل محمدی حضور دارد، در تازه‌ترین گفتگوی خود به ارزیابی عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت و تاکید کرد که ایران چهره واقعی خود را در بازی با ولز نشان داده است.

مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید:

* پپه حالت چطوره؟ زندگی در تهران چگونه می‌گذرد؟

- خب این سومین تجربه کاری من در ایران است. الان تقریباً در یک دوره پیش فصل هستیم چون چهار بازیکن در تیم ملی ایران داریم و دو هفته است که تیم تمرین می‌کند، پانزده روز تعطیلی داشتیم و اکنون تمرینات خود را از سر گرفته‌ایم تا مسابقات را از ۲۰ دسامبر از سر بگیریم.

بازی ایران و آمریکا

* پپه، پیروزی ایران مقابل ولز در آنجا چگونه بود؟

- تیم نسبت به بازی گذشته مقابل انگلیس تصویر بسیار خوبی ارائه کرد. برابر ولز فکر می‌کنم سطح واقعی فوتبالیست ایرانی را دیدیم، این چیزی است که من می گویم. به افرادی که از دوستانم و امثال من می‌پرسند می گویم سطح فوتبال ایران همان چیزی است که مقابل نشان داده شد.

* آیا واقعاً معتقدید که می‌توان با کسب اولین صعود در جام جهانی تاریخ سازی کرد؟

-خب، از بازی با ولز بله، چون شک و تردیدهای زیادی وجود داشت. خوشبختانه به عنوان کمک مربی و مربی بدنسازی در پرسپولیس، نزدیک به دو ماه است که مستقیماً با کادر فنی کارلوس کی روش و مربی بدنساز تیم ملی در تماس هستم. ما ارتباط زیادی داریم، چندی پیش با او صحبت کردم و باید به او تبریک بگویم. بازی مقابل انگلیس شبهات زیادی به جا گذاشت، اما در بازی با ولز به شما می گویم، تصویر تیم ملی ایران خوب بود. من در هتل با تعدادی از بازیکنانم که در اینجا زندگی می‌کنند و همکارانم آن بازی را تماشا می‌کردم. آنها مستحق برد بودند. این دو گل خیلی دیر به ثمر رسید، اما در نهایت دروازه ولز باز شد. این کمی اکسیژن به ایران می‌دهد تا بتواند از این مرحله عبور کند، که همانطور که گفتید، اتفاقی تاریخی خواهد بود زیرا هرگز به مرحله یک شانزدهم نرسیده اند.

* باتوجه به اتفاقات اخیر در ایران، جام جهانی در آنجا چگونه پیش می‌رود؟

- ایران کشوری بسیار فوتبال دوست است، به همان اندازه که اسپانیا می‌تواند فوتبال دوست باشد، مردم منتظر جام جهانی بودند تا مشکلاتی که شما گفتید را هم فراموش کنند. مشکلات اجتماعی که وجود دارد بنابراین، من به شما می گویم، دوست داشتم مردم را در خیابان‌ها ببینم که در حال جشن گرفتن هستند.

* پس از غلبه بر ولز و داشتن بازی پیش رو مقابل آمریکا در آخرین بازی مرحله گروهی، صدای خیابان‌های تهران اینگونه (خیابان‌های تهران با صدای شیپور) بود. پپه، ایران باید چه کار کند که آمریکا را شکست دهد و بتواند در مرحله یک هشتم نهایی قرار بگیرد؟

- وقتی صدای ترومپت (از صدای قبل) را گذاشتید این می‌تواند به شما بگوید که وقتی آن‌را در خانه به صدا در می‌آوریم می‌تواند کر کننده باشد. این شیپور دیوانه کننده است و نمی‌توانی چیزی بشنوی.

* این ما را به یاد ووووزلاهای معروف جام جهانی ۲۰۱۰ می‌اندازد که چنین سردردی را به ما دادند.

- بله، چیزی شبیه به بازی آخر پرسپولیس که با حضور تماشاگران برگزار شد. در آن مسابقه خانگی، ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه (آزادی) بودند و صداها دیوانه کننده و کر کننده بود. من فکر می‌کنم اکنون ایران مسیر صعود را تا حد زیادی هموار کرده است، شاید با یک تساوی صعود قطعی شود.

* جدای از ورزش، مهمترین پیام بازی با آمریکا به نظر می‌رسد که سیاسی است.

- بله، واضح است. فکر می‌کنم این یک انگیزه بیشتر برای بازیکنان باشد. آنها اقوام و خویشاوندانی دارند، همینطور فدراسیون؛ همه می‌خواهند برنده شوند. اولین بار نیست که ایران در جام جهانی آمریکا را شکست می‌دهد؛ این‌طور که یادم می‌آید آنها در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا را شکست دادند (لوسادا در این مورد سال را اشتباه ذکر می‌کند چون این اتفاق در سال ۱۹۹۸ در فرانسه رخ داد) یعنی اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد و همینطور در بازی با ولز دیدید، آنها در حد شکست دادن آمریکا هستند.