شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#آزادگان#جام جهانی#مسلمانان#مخالفت

خبرگزاری شهاب گزارش داد؛

جام جهانی قطر؛ سیلی به «اسرائیل» و افتخار برای مسلمانان

جام جهانی قطر؛ سیلی به «اسرائیل» و افتخار برای مسلمانان

به موازات جام جهانی فوتبال در قطر، جام جهانی دیگری نیز در حال برگزاری است که در آن آزادگان جهان از بسیاری ملیت‌ها، مخالفت خود را با رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شهاب نیوز، تقریباً در تمام مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مشاهده می‌شود که پرچم فلسطین به اهتزاز درمی آید و شماری از تماشاگران کوفیه فلسطینی به گردن کرده و شعارهایی در همبستگی با مردم فلسطین سر می‌دهند.

رژیم صهیونیستی درست زمانی که معتقد بود که پا به میان مردم عرب گذاشته و در منطقه به این رژیم توجه و از حضورش استقبالش می‌شود، از حضور پررنگ فلسطین و منفور بودن و رانده شدن خود در جام جهانی قطر، شگفت زده شد.

اگرچه فلسطین و «اسرائیل» در جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت نمی‌کنند، اما آرمان فلسطین حضور پررنگ خود را بر رویدادها و ورزشگاه‌های جام جهانی که برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می‌شود، تحمیل کرده است. اما در مقابل هیچ کسی از حضور صهیونیست‌ها در قطر استقبال نمی‌کند.

تا کنون تصاویر زیادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان دهنده امتناع توده‌های مردمی حاضر در قطر از صحبت با رسانه‌های صهیونیستی در راستای حمایت آنها از آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به عنوان نمونه «دوتان ملاخ» خبرنگار اعزامی روزنامه ورزشی «ماکور ریشون» به قطر، گفت: امروز صبح سوار مترو شدم و بلافاصله واگن پر شد از هواداران سعودی که برخی از آنها خود را در پرچم فلسطین پیچیده بودند. نمی‌دانستم چه کنم! اگر با کسی صحبت و هویت اسرائیلی خود را فاش می‌کردم، اوضاع می‌توانست خیلی بد به پایان برسد.

وی در ادامه افزود: میزان نفرت از ما و تهدید به خشونت توسط هواداران تیم‌های مختلف ناراحت کننده است. صادقانه بگویم، خوشحالم که دوران حضور من در قطر در حال پایان است. من در اینجا شرایط خاصی را تجربه می‌کنم که تا آخر عمرم آن را به یاد خواهم داشت؛ جایی که می‌تواند برای من یک تهدید وجودی باشد.

«منی حوا» روزنامه‌نگار فلسطینی نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به‌نظر می‌رسد جام جهانی قطر به یک همه‌پرسی عمومی برای اعلام مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل تبدیل شده است.

«محمود مطر» دیگر روزنامه‌نگار فلسطینی هم تصریح کرد: به موازات مسابقات فوتبال جام جهانی قطر، جام جهانی دیگری نیز برگزار می‌شود که در آن آزادگان جهان از بسیاری ملیت‌ها، مخالفت خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل و هر نماینده آن اعلام می‌کنند.

«احمد جرار» روزنامه‌نگار فلسطینی دیگری است که می‌گوید: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نشان‌دهنده وحدت واقعی میان ملت‌های عرب است که رژیم‌ها در طول سال‌ها برای ضربه زدن و فروپاشی آن تلاش کرده‌اند. در این جام، همبستگی ملت‌های عربی و اسلامی و اتحاد آنها درباره آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آشکار شد.