شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#فلسطین

کنفرانس بین المللی درباره محاصره نوار غزه برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی درباره محاصره نوار غزه برگزار می‌شود

شورای روابط بین المللی فلسطین از برگزاری کنفرانسی درباره محاصره ۱۶ ساله غزه از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، شورای روابط بین المللی فلسطین امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از برگزاری کنفرانسی درباره محاصره ۱۶ ساله غزه از سوی رژیم صهیونیستی، خبر داد.

بنابراین گزارش، قرار است این کنفرانس بین المللی با عنوان «۱۶ سال محاصره غزه؛ پیامدها و افق پیش‌رو» برگزار شود و در آن نخبگان و شخصیت‌هایی از جهان عرب و کشورهای دیگر جهان حضور پیدا کنند.

در بیانیه شورای روابط بین المللی فلسطین، آمده است: مدعوین به این اجلاس از شخصیت‌ها و نخبگانی هستند که در سال‌های اخیر نقش مهم و متمایزی در زمینه تلاش برای شکستن محاصره غزه داشته اند.

در این کنفرانس بین المللی قرار است بر پیامدهای مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی محاصره ۱۶ ساله نوار غزه تمرکز شود و در ادامه برای ایجاد یک پویش بین المللی جهت رفع این محاصره ظالمانه تلاش صورت گیرد.

گفتنی است نوار غزه در سال‌های اخیر در پی محاصره همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی از سوی رژیم صهیونیستی با مشکلات متعددی روبرو شده و درگیر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. رژیم صهیونیستی در این سال‌ها چندین بار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده که موجب تشدید بحران در این باریکه شده است.