شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گذرنامه#دولت#جدید#کویت#تجهیزات

اقدام جدید کویت در زمینه اعطای گذرنامه

اقدام جدید کویت در زمینه اعطای گذرنامه

مقام کویتی از اجرای پروژه تجهیزات خدمات شخصی برای تحویل الکترونیکی گذرنامه شهروندان کویتی خبر داد تا این کشور اولین دولت عربی باشد که این خدمات را به شهروندانش ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، فواز الخالد، مدیر کل اداره تابعیت و اسناد سفر کویت از اجرای پروژه تجهیزات خدمات شخصی برای تحویل الکترونیکی گذرنامه شهروندان کویتی خبر داد تا این کشور اولین دولت عربی باشد که این خدمات را به شهروندانش ارائه می دهد.

وی اعلام کرد: تجهیزات خدمات شخصی برای تحویل الکترونیکی گذرنامه های شهروندان در تعدادی از مراکز هویت ملی در سطح استانها توزیع می شود تا از ازدحام اداره کل تابعیت کاسته و روند دریافت گذرنامه برای شهروندان کویتی تسهیل شود.

الخالد افزود: این تجهیزات مدرن تنها در کویت و چند کشور آسیایی و اروپایی موجود است و ما اولین کشور عربی هستیم که از این تجهیزات که دارای سطح بالایی از محرمانگی و امنیت است برخورداریم، زیرا پاسپورت یکی از اسناد مهم کشوری است.

گفتنی است که پاسپورت کویت در حال حاضر در رتبه ۵۶ جهان و رتبه ۳ کشورهای عربی است و به دارنده آن اجازه می دهد بدون ویزا وارد ۹۵ کشور جهان شود.