شهر خبر

تذکر نماینده مهاباد درباره شرایط حوزه انتخابیه‌اش

تذکر نماینده مهاباد درباره شرایط حوزه انتخابیه‌اش

به گزارش خبرنگار مهر، جلال محمود زاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: تذکر بنده خطاب به وزیر کشور پیرامون اعتراضات مردمی اخیر است. بر اساس آمار در مهاباد ۱۳ نفر جان باختند و طبق آمار غیررسمی در شهرهای کردنشین نیز ۱۵۰ نفر نیز جان باختند.

وی بیان کرد: شخص وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور باید پاسخگوی این وضعیت باشد. ما از وزیر کشور درخواست کردیم کسانی که به مردم تیر جنگی شلیک کردند، شناسایی شده و به دادگاه معرفی شوند اما متأسفانه به جای پیگیری حق و حقوق مردم، با کمال تعجب در دستگاه قضا از منِ نماینده مردم که پیگیر این موضوع هستم، شکایت کرده‌اند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین سوال بنده آن است که علت لشگرکشی و امنیتی کردن فضای شهرهای کردنشین از جمله مهاباد و دستگیری‌های بدون دلیل شهروندان، هجوم شبانه به منازل و تخریب لوازم و ماشین‌های مردم، نوشتن شعار روی دیوار داخل ساختمان‌های مسکونی، ایجاد رعب و وحشت و استقرار ایست بازرسی‌های متعدد در ورودی شهرهای کردنشین و چک کردن وسایل شخصی مردم همانند اوایل انقلاب چیست؟

وی افزود: جناب آقای وحیدی! چرا به این فشارها و امنیتی کردن مهاباد و مناطق کردنشین کشور پایان نمی‌دهید؟ از سوی دیگر در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشن با معترضان در سطح کشور، مناطق کردنشین و به ویژه شهرستان مهاباد و همچنین از کشته شدن کوله بران و سوخت بران از وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس سوال مطرح کردم که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودزاده تأکید کرد: محمدصالح جوکار به عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس گفت سوال شما را فعلاً به صحن مجلس نمی‌فرستم اما زمانی که به این موضوع اعتراض کردم گفت برو از من به رئیس مجلس شورای اسلامی شکایت کن. حرف بنده آن است که آیا بنده برای طرح سوال ملی و قانونی خود از وزیر کشور باید بروم از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت کنم؟ در کجای آئین نامه مجلس چنین چیزی آمده است؟

تذکر محمود زاده، انتقاد رئیس کمیسیون امور داخلی در پی داشت و جوکار در جواب نمانیده مهاباد گفت: خوراک و تغذیه برای رسانه‌های بیگانه از بهائیت، منافقین، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود تهیه نشود لذا امروز باید خدمتگزاری خود را برای مردم اثبات کنیم. این امر تنها نباید در گفتار باشد بلکه باید عملیاتی شود. برخی از روی احساسات حرف‌هایی می‌زنند در حالی که مردم دنبال این موضوعات نیستند. همان طور که حضرت آقا فرمودند صدای مردم در روز ۱۳ آبان بود که آمریکا و آدم‌های فتنه گر داخلی باید بشنوند. در این حال نباید مجدداً در داخل مجلس شورای اسلامی که مجلسی انقلابی است بیاییم به هر صورت طرح مسئله کرده و فتنه‌ای برپا کنیم و نگذاریم مردم به آرامش برسند زیرا ناامنی و بی‌ثباتی به کشور ضرر می‌رساند و اقتصاد را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش مهر، اظهارات نماینده مهاباد درحالی است که مرگ‌های مشکوک تعدادی از افراد با استفاده از سلاح‌های گرم طی روزهای اخیر در شهرستان‌های بوکان، مهاباد و پیرانشهر و انتشار فیلم‌هایی از مسلح بودن اغتشاشگران که عضو گروه‌های تروریستی هستند، در این شهرها به‌خوبی نشان می‌دهد در کف میدان عناصر آشوب می‌کشند و در میدان رسانه، بوق‌های تبلیغاتی معاندان بر طبل کشته سازی می‌زنند.برخی آمارها حکایت از آن دارد که از ابتدای اغتشاشات بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی در آذربایجان غربی دستگیرشده‌اند، این گروهک‌ها در کشته‌سازی‌های اخیر نقش مستقیم داشته‌اند.

در چند روز اخیر افرادی در این شهرها به طرز مشکوکی توسط آشوبگران و با استفاده از سلاح‌های گرم کشته‌شده‌اند و تشییع این کشته‌ها بهانه‌ای برای تکرار چرخه آشوب است. تخریب اموال عمومی، غارت فروشگاه‌ها به دلیل عدم اعتصاب، شهادت سه نفر از مدافعان امنیت در شهرستان بوکان، حمله اغتشاش‌گران با روش‌های تروریستی به شهرداری بوکان و تخریب ساختمان شهرداری، پرتاب کوکتل مولوتوف با هدف تخریب اموال عمومی، آتش زدن و تخریب خودروهای مردمی و عمومی در معابر و درنهایت تهدید مسلحانه مردم در معابر جزو اقداماتی بود که طی روزهای اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی شاهد بودیم.

علاوه بر آن، تلویزیون سعودی اینترنشنال، این روزها به محل رفت و آمد گروهک‌های جدایی طلب کردستان تبدیل شده است و از عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک کومله و ابراهیم علیزاده دبیر اول کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران گرفته تا عمر ایلخانی‌زاده، دبیرکل کومله زحمتکشان کردستان و خالد عزیزی دبیرکل حزب دموکرات کردستان، مواضع تجزیه‌طلبانه خود را در این شبکه تروریستی اعلام کرده اند.