شهر خبر
کابوس شاباک؛ چه چیزی اسرائیل را بیش از هر چیز نگران می‌کند؟

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کابوس شاباک؛ چه چیزی اسرائیل را بیش از هر چیز نگران می‌کند؟

سوای آنکه نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی توانسته باشند تا لحظه انتشار این نوشتار مجریان عملیات دوزمانه قدس را دستگیر یا به شهادت برسانند، یا این اتفاق نیفتاده باشد، تاثیری در افزایش موج وحشت اسرائیل نسبت به روند جدید عملیات ندارد.

اعتمادآنلاین|

سید عماد حسینی- سوای آنکه نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی توانسته باشند تا لحظه انتشار این نوشتار مجریان عملیات دوزمانه قدس را دستگیر یا به شهادت برسانند، یا این اتفاق نیفتاده باشد، تاثیری در افزایش موج وحشت اسرائیل نسبت به روند جدید عملیات ندارد.

روز جمعه گذشته بود که عامی ایالون رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) خبر از موج هولناکی از عملیات ضد اسرائیلی داد که به زودی سرزمین‌های اشغالی را در می‌نوردد.

ایالون که با رادیو اف‌ام ۱۰۳ اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، هشدار داد: ما در مسیر یک موج بسیار شدید (از عملیات ضدصهیونیستی) هستیم، این موج با تمامی آنچه در گذشته شاهد آن بودیم، تفاوت دارد، حتی با انتفاضه‌های سابق هم متفاوت است و منجر به کشته و مجروح شدن بسیاری از ما خواهد شد. نمی‌دانم چه تعداد تلفات خواهیم داد، اما می‌دانم که به این سمت‌وسو حرکت می‌کنیم.

عاموس هارئیل، تحلیلگر ارشد روزنامه هاآرتص، هم در این رابطه نوشت: باید اعتراف کرد عملیات قدس کابوس‌‌هایی را که شاباک از آن وحشت داشت به حقیقت مبدل کرد.

به اعتراف این تحلیلگر، در حالی که شاباک بیشترین دغدغه خود را وقوع عملیات توسط تیم‌های حرفه‌ای اعلام می‌کرد، سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل بیشترین نگرانی و خطر را در گروه‌های مردمی همچون «عرین الاسود» و «بیشه شیران» می‌دید که می‌توانند جنگ علیه اسرائیل را به بدنه مردم فلسطین منتقل و آنها را شهر به شهر مجدداً رو در روی اسرائیلی‌ها قرار دهد.

به اعتقاد این تحلیلگر، آنچه چند روز پیش در قدس شاهد بودیم، هشت ماه قبل‌تر در داخل مناطق ۱۹۴۸ کلید خورده بود، در حالی که در کنار تیم‌های کوچک اما کاملاً سازماندهی‌شده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس، شاهد شکل‌گیری عملیات‌های انفرادی توسط بدنه جامعه فلسطین علیه اسرائیل هستیم.

به زعم این تحلیلگر، گرچه نگرانی چندانی از شکل‌گیری انتفاضه سوم وجود ندارد، اما بزرگ‌ترین وحشت اسرائیل آن است که ضعف روزافزون تشکیلات خودگردان عملیات مسلحانه ضداسرئیلی را بیشتر و بیشتر کرده و باعث شود اسرائیل به‌تدریج وارد موج شدیدی از خشونت شود.