شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

گشت و گذاری در پکن به روایت عکس‌ها

اگر قصد سفر به کشور چین و گشت و گذار در پکن را دارید، بهتر است با جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید. همراه ما باشید.

گشت و گذاری در پکن به روایت عکس‌ها

سلام نو-سرویس گردشگری: پکن پایتخت چین یکی از مقاصد سفری جذاب است. این شهر کهن با حدود سه هزار سال قدمت یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های سرتاسر جهان است. هنگام گشت و گذار در پکن چین با روزگاران قدیم این کشور آشنا شده و حال و هوای تاریخی پیدا می‌کنید. با توجه به قدمت بسیار زیاد، پکن دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری، اماکن تاریخی و معابد فرقه‌های مختلف است. از این رو، اگر قصد سفر به کشور چین و گشت و گذار در پکن را دارید، بهتر است با جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید. همراه ما باشید.

مرکز ملی هنرهای نمایشی چین

گشت و گذاری در پکن به روایت عکس‌ها

یکی از مکان‌های دیدنی جذابی که هنگام گشت و گذار در پکن چین باید سری به آن بزنید، مرکز ملی هنرهای نمایشی چین است. معماری این مرکز نمایشی مدرن و جذاب دارای بنایی گنبد مانند و بیضوی شکل از جنس تیتانیوم و شیشه‌ است که در مرکز یک دریاچه مصنوعی ساخته شده است. منحنی‌های صاف و براق این بنای عظیم تخم مرغی شکل به طرز زیبایی در سطح شیشه‌ای دریاچه بازتاب پیدا کرده و باعث خلق چشم‌اندازی بسیار زیبا می‌شود. این بنا توسط معمار فرانسوی به نام پل آندریو، با هدف برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸ پکن، در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۵۴۵۲ نفر، ساخته شد. از دیگر جذابیت‌های این مرکز هنرهای نمایشی این است که معماری و طراحی زیبای آن به گونه‌ای است که گویا بر روی آب شناور است. این مجموعه شامل یک خانه اپرا، سالن کنسرت و تئاتر است که از طریق راهرویی زیرآبی قابل دسترسی هستند.

ورزشگاه ملی پکن

گشت و گذاری در پکن به روایت عکس‌ها

از دیگر جذابیت‌های پایتخت چین، ورزشگاه ملی پکن است. این ورزشگاه با نام‌های استادیوم ملی پکن و آشیانه‌ پرنده نیز شناخته می‌شود و در ناحیه‌ی چائویانگ پکن چین واقع شده است. در سال ۲۰۰۸، مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک پکن در این ورزشگاه برگزار شدند. از این رو، این بنای مدرن و چشم نواز نماد مسابقات المپیک سال ۲۰۰۸ به‌شمار می‌رود. ورزشگاه ملی پکن با هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیون دلار ساخته شده و به عنوان بزرگ‌ترین سازه فلزی جهان است. اگر قصد گشت و گذار در پکن چین را دارید، بازدید این بنای زیبا را در لیست گردشگری خود قرار دهید که مانند آن در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود.

پارک آبی مکعب جادویی شاد

گشت و گذاری در پکن به روایت عکس‌ها

پارک آبی مکعب جادویی شاد یکی از مکان‌های دیدنی جذاب پکن چین است که هنگام گشت و گذار در پکن باید سری به آن بزنید. این بنای جذاب با نام پارک آبی هپی مجیک کیوب نیز شناخته می‌شود. این پارک در مساحتی معادل ۳۳ هکتار ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی قاره‌ی آسیا به‌ شمار می‌رود. پارک آبی هپی مجیک کیوب، یک مجموعه آبی سرپوشیده با حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت است. از این رو، در تمام فصول سال قابل استفاده و دسترسی بوده و مکان تفریحی جذابی در روزهای سرد سال است. امکانات تفریحی که در این پارک آبی مجهز یافت می‌شود شامل بیش از ۵۰ سرسره‌ی آبی و ۱۸ وسایل بازی هیجان‌انگیز دیگر است. پارک آبی مکعب جادویی شاد، ترکیبی از معماری سنتی چینی، تفریحات آبی مدرن آمریکایی و اسپاهای اروپایی است.