شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#کی‌روش#آلمان

عکس| حمله تند کی‌روش به اسطوره فوتبال با عکسی از احمدرضا عابدزاده/ می‌توانی به جمع ما بیایی، اما قبلش باید استعفا بدهی!

یورگن کلینزمن که در برنامه ورزشی بی‌بی‌سی مسئول کارشناسی و آنالیز بازی ایران و ولز بود جملاتی علیه کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران بیان کرد که با واکنش سرمربی ایران همراه شد. او تاکید کرد ایران در جریان پیروزی دو بر صفر مقابل ولز روی داور کار کرد و اگر داور دیگری بود، نتیجه متفاوت می‌شد. وی ادعا کرد این فرهنگ بازیکنان ایران است که کارلوس کی‌روشِ سرمربی آن را ایجاد کرده و در کلمبیا و مصر نیز این فرهنگ را اجرا کرده است و حالا با بازگشت به ایران دوباره این فرهنگ را روی بازیکنان پیاده می‌کند.

یورگن کلینزمن معتقد است که یکی از عوامل موفقیت ایران در این بازی، توانایی آن‌ها در ایجاد جنگ روانی علیه داور با سرمربیگری کارلوس کی‌روش بود. وی تاکید کرد کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی و فرهنگش تناسب دارد! مربی‌ای که در آمریکای جنوبی با کلمبیا شکست خورد، سپس نتوانست با مصر صعود کند و درست قبل از جام جهانی با تیم ملی ایران به میدان رفت... کشوری که او برای مدتی طولانی مربی آن بوده است.

کلینزمن معتقد است نحوه بازی ایران تصادفی نبوده و کاملا هدفمند تعریف شده بود تا داور را از صحنه قضاوت بیرون کنند و اگر داور دیگری غیر از داور کلمبیایی بود، نتیجه بازی هم متفاوت می‌شد. همین صحبت‌های کلینزمن کافی بود تا کی‌روش پاسخ محکمی به او بدهد.

کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در اینستاگرام خود خطاب به یورگن کلینزمن نوشت:

یورگن عزیز؛ از آن‌جا که من را کارلوس صدا زدی فکر می‌کنم من هم باید تو را یورگن خطاب کنم! حتی با این‌که من را شخصا نمی‌شناسی، شخصیتم را با غرور خودت قضاوت کردی. گذشته از آن‌که چقدر برای تو در زمین فوتبال احترام قائلم، آن صحبت‌هایت در مورد فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنان من مایه شرمساری فوتبال است. هیچ‌کس نمی‌تواند به اتحاد ما لطمه بزند چرا که این حرف‌ها در شأن ما نیست. با این حال دوست داریم از تو دعوت کنیم تا به عنوان مهمان به اردوی تیم ملی بیایی و با بازیکنان ایران معاشرت کنی و درباره این کشور یاد بگیری؛ درباره مردم ایران، شعر و هنر، ریاضیات و همه فرهنگ هزاران ساله پارسی... و همچنین در بازیکنان ما ببینی که چقدر فوتبال را دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند. به عنوان یک آمریکایی/آلمانی، این‌که حمایت نمی‌کنید را درک می‌کنیم؛ مشکلی هم نیست؛ علیرغم اظهارات توهین‌آمیزت در بی‌بی‌سی که تلاش کردی تلاش‌ها، فداکاری و مهارت‌های ما را تضعیف کنی، ما قول می‌دهیم که در مورد فرهنگ، ریشه و پیشینه‌ات قضاوتی نکنیم و کماکان از حضورت در جمع خودمان استقبال کنیم. در عین حال، با دقت منتظریم که ببینیم تصمیم فیفا در مورد پست شما به عنوان عضوی از گروه تحقیقات (کمیته فنی) جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه خواهد بود. چرا که واضحا انتظار داریم پیش از آن‌که به کمپ تیم ما بیایی، استعفا داده باشی. کارلوس.

عکس| حمله تند کی‌روش به اسطوره فوتبال با عکسی از احمدرضا عابدزاده/ می‌توانی به جمع ما بیایی، اما قبلش باید استعفا بدهی!